fredag 29 augusti 2014

Fredag...

Idag har det varit en riktigt bra dag!
Olle är mycket bättre, Victor hade sovmorgon imorse och började inte förrän klockan 10, så vi kunde käka en god frukost ihop.
Peter bjöd ut mig på lunch på saffran och vitlök. Och vilken god mat det var sen! Fisksoppa och biffar med kantarellsås. Mums! 
Solen har varit framme hela dagen och det har varit VARMT!
När Peter kom hem från jobbet lämnade jag över Olle och smet ut i trädgården ett par timmar. Rensade ogräs och skördade kryddor. Dragon, rosmarin och så persilja i stora lass...
Nu må tro att det luktade gott i köket när jag hackade...



Jag känner mig rik när jag stoppar in fullproppade egenodlade påsar i frysen! 

Och tillsist idag så provade jag på att fritera jätteräkor. 


Victors absoluta favorit mat. Jag har testat ett par gånger förut men det har inte blivit bra...
Nu har jag fått lite expert tips från Noi och plötsligt blev det supergott!
Det var faktiskt svårt att sluta äta...:)
Tummen upp från Victor! Inte ofta man får det...

 

Det är verkligen  kul att kunna laga lite ny mat:)

Nu är det dax att knyta ihop påsen för idag och ladda för en ny rolig dag.
Imorgon blir det lite loppisar och så skördemarknad i Östanbjörke bygdegård. Har ni vägarna förbi där så tyckerbjag verkligen att ni ska gå in. Mycket närproducerat och gott till en billig peng! 
På kvällen är vi bortbjudna på mat. Känns som lördagen kan bli en riktigt bra dag den också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar