fredag 22 augusti 2014

Fredag kväll...


Vi har ju finbesök här av Monique från Luxemburg, och alltid när vi träffas så brukar vi åka runt en hel del och titta på olika museer och andra sevärdheter. Men eftersom Olle är lite allergisk mot att åka bil, och gärna blir lite otålig om vi är mer än 20 minuter på samma ställe så får vi göra det här besöket lite mer anpassat efter honom. 

Igår satte jag henne på att skala äpplen till en paj med min nya skalare som jag fick när jag fyllde år.


Skalaren funkade bra och pajen blev riktigt god! Vi åt den hemma hos mamma dit vi var bjudna på middag på kvällen.

Tidigare under dagen var vi på torget och köpte lite nya blommor till Julias plats. Sommarblommorna hade gjort sitt minst sagt...
 Astrar och prydnadskål fick bli höstens plantor,  och jag tyckte det blev fint! 


Idag har vi varit på storloppis i Stöpafors- jisses va mycket saker säger jag bara! 



En HEL lada fullsmockad med allt mellan himmel och  jord!

Sen åkte vi till Sundsbergs gård och kollade på lite konst och tog en fika.
En långpromenad och god middag har vi också lyckats få till, så jag är ganska nöjd med dagen:)

Imorgon ska vi försöka åka till toppen på skidbacken där de har frisbee golf, samt ett café med hemgjord glass. Och om vädret tillåter så blir det svampplockning på eftermiddan.

Vad har ni för planer i helgen?




5 kommentarer:

  1. Vasa stafetten:-)/ Ewa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å du är så himla hurtig Ewa! Lycka till:)

      Radera
  2. Här ska det bli lite kräftor o räkor imorron lördag o på söndag blir det en tur till vårt nya utflyktsmål... Karlskoga :) Roligt med besök o det som är bra när det kommer besökare utifrån är ju att man får se lite av det som finns nära men man är dålig på att se.."hemmablinda"
    Kramar till er! H. Ida

    SvaraRadera
  3. Jobbat idag, men nu ska det bli säsongens sista (?) besök på Strandcafeet. Mat och dryck med arbetskamrater :)) Tröja på! Trevlig kväll! /Anna-Karin L.

    SvaraRadera
  4. Hoppas du ficken en trevlig och inte alltför kall kväll på caféet:)

    SvaraRadera