torsdag 28 augusti 2014

Förkylt...

Stackars Olle har blivit jätteförkyld... Troligtvis blev han smittad av Olivias baciller i måndags fast vi försökte vara så försiktiga. 
Det har varit lite krångligt på nätterna med den täta näsan och jag känner mig faktiskt lite urlakad just nu...
Därför bjöd jag hem mig själv till mamma idag eftersom huset är tomt hemma hela kvällen...Peter är på jobbresa och Victor tränar.
Vi har parkerat oss i soffan medans mamma lagar mat. Olle sover under snuttefilten och jag läser tidning...Pixi ligger och snusar gott intill mitt ben.




Lugnt och skönt. Det är inte så mycket man kan hitta på när bebisar är sjuka, så det här kändes som en lagom "utflykt". 

Ja, det var väl allt jag hade att berätta just nu... Monique har åkt hem, så vi hittar inte på så mycket på dagarna nu när vi är ensamma. 

Vad gör ni idag? Alltid kul att höra vad nu pysslar med:)

Kram så länge!


6 kommentarer:

  1. Jobbigt med små snoriga näsor! Ett tips: Jag använde en sån där öronvaxsug som jag drog ut snoret med och skjölde med koksalt, vilket funkade bra. Det här är bara början på alla sjukbekymmer som kommer när de ska in i förskolan, men det vet du ju redan förstås.
    Själv har jag och hundarna varit i stugan några dagar och njutit av det fina vädret.
    Kram!
    Ps! Vem avgör vad som är de vackraste hemmen? Smaken är som baken - delad!


    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och lov är han bättre nu, och jag fick sova riktigt gott inatt:)
      Skönt med lite stugliv nu när sommarvärmen kommit tillbaks igen:)

      Radera
  2. Stackars lilla Olle inte roligt att vara liten och sjuk , hoppas att det snart blir bättre . Här i Bortan är det skördetid , jag har plockat blåbär , lingon , kantareller och karljohan . Det är så härligt att gå i skogen och ta vara på allt det goda som växer där . Så det har blivit både saft , sylt och lingongele jag har också syltat squash som jag har odlat själv . Nästa gång jag kommer till Sunne ska jag ta med lite smakprov . Ha en trevlig helg och ge Olle en kram från faster .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad du är duktig Gunilla! Syltade squash lät spännande, det får du gärna ta med smakprov på:)
      Kom snart och hälsa på, vi längtar efter dig.

      Radera
  3. Ja, nu hoppas jag att Olle blir snart bättre. Kia och jag var ju till Gunilla i Burtan
    förra veckan, det var så roligt och så fint hon bor så var vi i Sunne och handla påShangri La. Kram på er från Ulla

    SvaraRadera
  4. Men Ulla då... Var du i Sunne och inte kom förbi här...nu blir jag lite lessen!
    Kul att ni kom iväg på "utflykt" till Börtan:)

    SvaraRadera