fredag 15 augusti 2014

Förkylning på G...

Ikväll fick vi hem en kille från sommarjobbet i ishallen med en rejäl förkylning och så lite feber på det...

Bara att rota fram alvedonpaketet ur medicinskåpet och koka en stark blandning på ingefära, citron och honung...och så hoppas vi att det vänder tills imorgon!


Just nu ligger han nerbäddad i soffan och fryser. När han kom hem för nån timma sen var han sjösvett.
Stackarn har kämpat sig igenom dagen i ishallen, och eftersom han var inbokad som domare och ingen kunde ta hans matcher var det bara att bita ihop och kämpa på.

Peter och jag slappar i soffan framför TVn ikväll. Peter ser på em och jag plöjer igenom veckans post och tidningar.
Vi har fått intygen från transportstyrelsen nu om att vi är godkända som handledare, så nu är det fritt fram att börja övningsköra:)

4 kommentarer:

  1. Hoppas han mår bättre idag!
    Vi ska också börja övningsköra med våran dotter, har gått på handledarutbildning o fått godkänt från transportstyrelsen. Spännande!

    Ha en bra dag! /JM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det går bra när ki övningskör. Och kör försiktigt:)

      Radera
  2. Funkade kuren han fick? Hoppas det, för det verkar vara mycke att göra i ishallen,har knappt sett Hasse denna vecka.
    Men jag har inte varit hemma så värst mycke jag heller.
    Fam Mathias o Anna har nu flyttat så jag var med mest som barnvakt till "mina" två juveler.Full fart hela tiden (både jag å mormor hade fullt upp ) ha ha.
    Igår kväll var Stina o jag på musikalen Sound of musik på Scala i K-d. Den var mycke bra,fantastiska röster.
    Tänk att goa Olle är 4mån redan. Jag förstår om han är nöjd med det mesta med så fina föräldrar å storebror.
    kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lena, hoppas flytten gick bra för Anna & Mattias och att de nu kommer trivas fint i nya huset! Vu kommer gärna och hälsar på och se hur de har det längre fram när de bott in sig lite.

      Radera