lördag 2 augusti 2014

Projekt...

Minns ni att jag looovade Peter att inte dra igång några projekt efter att köket var klart i våras? 
Hehe, det gick bra ända till nu:)

Den här gången blev det dock bara ett litet projekt som inte blev så långdraget, och en hel del av jobbet har jag faktiskt gjort själv. 

Efter att vi renoverade köket så stängde vi ju till en dörr i hallen, och där byggde snickaren en sittbänk i vinkel med skoförvaring under. Att hitta en passande hatthylla har visat sig vara heeelt omöjligt, så jag har istället sökt inspiration på nätet till att bygga en egen variant.

Och så här blev den...
 ( visar lite bilder på hur vi gick tillväga också) 

Konsoler ( från ikea) på plats! Just mätningen är svår så här fick Peter hjälpa till...man vill ju att det ska bli rakt och fint!


Hyllplan uppsatta med en dekorlist framtill... 
Hyllplanen fick jag från grannens gamla köksskåp. Recycling:)

Stång för galgar och hängbrädor på plats...

Och tillslut kom en massa krokar (från Jula)  på plats också, så nu har vi super bra avhängningsyta i hallen!


Vita korgar från syrran, och de svart/bruna från ikea. Bra att förvara vantar, scarves, och andra småsaker i.


Och så två extrakrokar på en lägre nivå så att Olle också kan hänga upp sina saker såsmåningom...


Jag blev väldigt nöjd med resultatet, och gillar det här med att det är platsbyggt efter våra mått, och att det är planerat att passa just för våra behov. 








3 kommentarer: