onsdag 13 augusti 2014

BVC och Karlstad....

Först av allt vill jag bara säga att jag blir så glad när ni lämnar kommentarer!
Ni får gärna lämna fler:)

Idag började vi dagen på BVC. 
4 månaderskontroll och allt var så bra så! Olle charmade sköterskan så mycket han bara kunde:)
 
Jag ska skriva mer om det besöket imorgon i ett eget inlägg.

Efter det fortsatte jag och mamma till Deje kyrkogård. Idag är det precis ett år sedan respiratorn stängdes av för min morbror Perra...
Vi gjorde fint runt graven och mamma hade plockat lite fina blommor som vi satte i en vas.



Jag tänker ofta på en kväll i slutet av maj 2012. Perra kom och hälsade på mig och Julia på sjukhuset i Karlstad och vi satt och pratade ett bra tag om ditten och datten i livet. Aldrig hade jag väl kunnat tro att det skulle sluta så här för någon av dem. Så grymt! De är så saknade båda två! Jag hoppas att de är tillsammans däruppe...
Under tiden vi var vid graven satt Olle i sin barnstol precis brevid och skrattade och var på sitt bästa humör. Såna kontraster livet kan bjuda på! 
Varje dag känner jag den djupaste av sorger och samtidigt en sån glädje för Olle och det fina vi har kvar. Tvära kast mellan glädje och sorg...

Sen fortsatte vi till  Karlstad och gjorde lite ärenden, och dagen avslutades med ett besök hos Malin och kusinerna.
Alltid mysigt att träffa dem:)







2 kommentarer:

  1. Vilken fin bild på Bitte o prinsen :) Han växer ju så det knakar! Såg alla dina grabbar i ishallen idag det är väl lika bra Olle får vänja sig från början ;) Kram på er! H. Ida

    SvaraRadera
  2. Jag har nog tyvärr inte så mycket att sätta emot vad gäller ishallen...han lär ju mer eller mindre växa upp där på helgerna iallafall:)

    SvaraRadera