söndag 9 mars 2014

Skönt ute!

Vilket väder vi haft i helgen! 
Vi har passat på att vara ute så mycket som det bara går. Krattat lite i rabatterna, skruvat på cyklar och moped, pratat med grannarna på gatan som man knappt ser under vintern men som nu också tittar ut och gör lite vårbestyr... 
Riktigt härligt med så mycket frisk luft och sol på näsan.
Vintern har varit mild här hos oss, det märks väl när man krattar bort löven i rabatterna. En del växter är lika fina som i höstas. Tex min fina timjan planta...


Jag har krattat och Peter har tagit upp skräpet i kärran och kört bort. Allt för att jag ska slippa böja mig ner:) Airbagen på magen tar emot ganska så rejält...


Pixi verkligen älskar att ligga i solen på altanen och värma sig. Doris som ju knappt aldrig  sett någon sol i sitt liv fattade inte tjusningen med detta och försökte gång på gång få igång Pixi på lite bus... När hon inte lyckades så blev hon lite sur och satte sig på sin tråkiga soldyrkande mamma....





Idag var vi till kyrkogården och tände ljus, och där hade våren också kommit en bit på väg... Fina krokusar hade tittat upp lite överallt i rabatterna...


Hoppas ni också fått lite sol på näsan i helgen:)




2 kommentarer:

  1. Hoppas nu att detta vädret håller i sig denna veckan,att jobba i trädgården är så skönt och roligt.Tack för en mysig lördag kväll med er.Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Ja, hurra för att våren är på intåg! Härliga bilder på doggarna! Idag är min rebelliska tonårsvalp gratis :)

    Kram, imorgon blir det sol igen :)

    SvaraRadera