tisdag 25 mars 2014

Odling...

För några veckor sen petade jag ner lite fröer i såjord, och nu har det blivit dax att skola om dem...
Jag har satt basilika, två olika tomatsorter, ( busktomater blir det iår) samt paprika och två olika gurksorter. En vanlig slanggurka, samt minigurkor som jag hört mycket gott om.


Gurkor växer vansinnigt fort och dessa plantor satte jag ner i jorden för drygt en vecka sen...och de är redan 10 cm höga!




Fina rötter gör odlaren glad:)


Nu får allt stå på tillväxt några veckor till, sen hoppas jag att vi får det lite varmare utomhus så att vi kan börja använda växthuset.



Om någon i Sunne är intresserad av att byta plantor ( nu vet ni ju vad jag har) så är det bara att höra av sig då jag satt några extra av varje sort.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar