tisdag 11 mars 2014

Härliga vår!

Såhär såg det ut vid 8,30-tiden imorse när vovvarna tog morgonkissen på baksidan. Helt ljuvligt!
Frampå dagen är det ordentligt varmt på baksidan och det är riktigt skönt att sitta i solstolen en stund och njuta. Fortfarande med jacka på förståss, det är ju bara Mars...




 Jag är lite fundersam på hur det är med mina bin... För några veckor sen när det fortfarande var snö på marken så såg jag att de städat ut döda bin. Det låg kanske 40-50 st på snön vilket verkade hoppfullt, att vårstädningen var på G... Men nu har jag smugit dit när solen legat på och jag ser inget liv alls... Det sitter inga bin på flusterbrädan och det hörs inget surr inifrån. Hmmm. Jag ska bedriva spaningsarbete ett par dagar, men ser jag inget liv så får jag nog öppna upp och se vad som hänt...
Det vore tråkigt om mitt första samhälle inte klarade första vintern:(


1 kommentar:

  1. Ja nu är det fredag 14 mars, nu önskar vi er en trevlig helg och så vill jag säga
    vilket fint kök ni ser ut att ha, ja allt. Längtar efter att få komma och se det.
    Kramar till er från
    Ulla och Sven

    SvaraRadera