tisdag 4 mars 2014

Semlans dag...

Orkade inte hålla mig....


Det här får bli den allra sista semlan för iår. 
Normalt sett kanske jag äter 2-3 stycken, men iår har det spårat ut rejält. Tror jag är uppe i 8 nu, men oj va gott det är! Mina absoluta favoriter är från Nya Hembageriet här i Sunne. På andra plats kommer lite otippat Ikeas som också varit väldigt goda!
Hoppas ni också fått möjlighet att äta goda semlor!

Nu till något tråkigt:(
I söndags efter utflykten till björken så blev jag dunderförkyld IGEN! Peter har smittat mig med någon ny förkylningsbacill som han fick under helgen. Tredje förkylningen på raken alltså och jag hinner bara känna mig bättre i ett par dagar innan det slår till igen:( Immunförsvaret känns som silkespapper just nu. Perforerat!
Extra tråkigt eftersom jag sett fram emot att få besöka lilla Olivia som hunnit bli 1 månad nu, och jag har bara sett henne en enda gång.
Den här förkylningen känns dock inte lika elak som den förra så jag hoppas den släpper fort! 
Jag dricker honungsvatten varje dag och gör eget the på ingefära. Försöker äta frukt varje dag och dricka nyttiga juicer. Om ni har tips på hur man boostar immunförsvaret så hjälp mig gärna! Börjar bli lite desperat efter att få känna mig frisk  igen...

På eftermiddagen idag samlade jag ihop lite krafter och åkte till bygghandeln. Där fick jag hjälp att få tillsågade hyllplan till bebisens garderob. Det fanns bara 1 hyllplan innan och det kändes lite lite så nu blev det två extra.
Så nu är garderoben klar och alla kläder och saker inplockade.


Och med detta så känns bebisrummet helt klart:)
40 dagar kvar idag...


5 kommentarer:

  1. Semlan som jag köpte på Ikea kom från Damms konditori, enligt expediten.
    Fördelen med Ikea var att de var mycket billigare där :) Annars vet väl alla att det är Hanna Larssons bageri som gäller här i Karlstad. Oj, vilken reklam jag gör och inget får jag för det.

    Törs jag säga vitlök till en som är gravid. Ja, magen är väl uppkörd till max ändå och för vissa blir mycket gaser efter lök, för att gå till mig själv. Vitlök & ingefära the med honung är en dunderkur, men smakar inget vidare.

    Nässköljning är en annan variant. Då behövs en kanna som finns på bla hälsokost och koksaltet kan du göra själv.
    För att det inte ska bli strävt kan man ha i en droppe olja, fin olivolja el dyl. Lite otrevligt i början om man inte är van, men funkar gör det, man sköljer ut bakterierna från bihålorna.
    Hörde en dam på bokrean som talade högt och tydligt i mobilen - hon pratade om att 100 dagas hostan är det som går nu, suck!

    Kram och krya på er!

    SvaraRadera
  2. Har läst om nässkäljning förut men tycker det låter då obehagligt. Men jag ska gå in på ortens hälsokost imorgon och rådfråga. Se om man kan gå prova på...
    100 dagars hostan. Jo, jag tackar! Då har jag väl 50 dagar kvar att hosta då...

    SvaraRadera
  3. Krya på dig! Du behöver dina krafter till annat än att mota bort baciller...

    SvaraRadera
  4. Kan säga att Goa semlor sålde butiken på hörnet på Herrhagens,dom va från Sixbackens hembagwri,så otroligt goda och mycket mandelmassa och grädde.Va mysigt och ha dig här idag på fika. krya på dig hoppas du får träffa Goa Olivia snart hon är ljuvlig.Snart har ni en go baby hos er underbart.Kram mamma

    SvaraRadera
  5. Jag ska ta med bärselen upp till veckan, har ju glömt den hela tiden ;-)
    KRAM och krya på dig <3

    SvaraRadera