måndag 31 mars 2014

Måndag kväll

Hej på er,

Och tack för era grattishälsningar till Peter:) De är framförda, och han har läst dem här på bloggen också.
Det blev ju ingen födelsedagsbebis till honom, men vi hade en väldigt trevlig dag tillsammans med vänner och släktingar som kom och firade. Min present till honom fick bli picknick med tillhörande biljetter till en konsert i sommar som vi alla 3 vill se, och som hela familjen inkl bebis kan följa med på.

Nu håller Peter  på och planerar en fest som blir nångång i sommar, och jag kan avslöja så mycket som att det blir en fest med ett tema:)

Nu ser nedervåningen ut som en liten blomsterhandel, det är inte klokt vad mycket blommor han fått! Jag försöker sköta om dem på bästa sätt så de ska hålla länge:)
Här är några av alla fina blommor han fått...





Fast vi hade ett lugnt firande härhemma så var jag riktigt trött och sliten igår, så för min del fick det bli en riktigt lugn dag. Krafterna är verkligen inte som de brukar, och jag försöker lyssna på kroppen och samla krafter, istället för att göra av med dem nu.
Peter däremot drog på stora trumman och blåste ur hela växthuset och skurade och målade för glatta livet. En brasa med skräp fick han till också. Så nu kan man säga att växthuset är klart för att börja användas för denna säsong. Fattas bara lite fler plusgrader på nätterna...
Såhär såg det ut när allt var utsläpat på gräsmattan...



Idag måndag så har vi tagit oss en långpromenad runt "röda bron". Ni som bor i Sunne vet vad jag menar. För er andra så är det en promenad på kanske ett par kilometer. LÅNGT i mina ögon just nu...
Jag vill så gärna ha ut bebis nu och tänkte att en promenad kanske kan hjälpa till på traven, men nejdå, det är så lugnt och fint sååå i stora magen....
Varför jag så gärna vill ha igång det hela ska jag berätta om i nästa inlägg...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar