tisdag 13 augusti 2013

På't igen!


Det där jäkla moppekortet kastar en liten skugga över vår semester och Victors sommarlov... Men vi ger oss inte! Nu har vi bokat en ny tid tills imorgon onsdag, och Victor sitter nu och läser för fullt! Det vore så skönt om han fick klara det imorgon, så håll tummarna snälla ni!
Nu måste moppen få komma ur garaget. Den börjar faktiskt bli dammig där den står....

Min släkting som har det tufft nu är min morbror. (Jag skriver ut det för jag vet att flera släktingar som jag inte pratar med så ofta är in och läser här ibland)
Han har haft flera epelepsi anfall i helgen och ligger nu i respirator på iva i kd.
Jag håller tummarna stenhårt för honom att detta ska gå bra och att han ska få vakna igen och vara normal. Mamma och AK sitter hos honom i princip dygnet runt tillsammans med andra som står honom nära. Själv är jag väldigt avtrubbad och har bestämt mig för att inte åka ner till sjukan. Jag har inget normalt förhållande till sjukhus och sjukdomar längre och är rädd för att jag floppar ut om jag åker. Att jag ska få flashbacks från när Julia försvann, och det aktar jag mig noga för. De minnena tar jag bara fram när jag är ensam och känner mig stabil.
Fast jag inte hälsar på honom nu, så är mina tankar där hela tiden.

Dagens ljuspunkt är att vi ska para Pixi ikväll...
Skriver mer om det när det är klart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar