tisdag 6 augusti 2013

Hemma!

Nu är vi på hemmaplan igen och jösses vad skönt det var att sova i sin egen säng igen. Nu återstår att ta några dagar att sortera alla nya intryck och händelser vi varit med om under vår dryga vecka på bortaplan.
Vi har sett så mycket nya saker och träffat så många nya människor och det tar ett tag att " smälta" ner allt i mitt huvud.

Idag har tvättmaskinen gått nonstop och det mesta är nu tvättat och klart. Återstår bara för Peter att ordna stryk tvätten...Där har han nog ett par timmars jobb. Hehe
Vi har också varit och hälsat på hos mamma och fikat. Hon fyller år idag så det var gofika:)
Hon har varit på resande fot ett par veckor i USA så vi hade mycket att berätta för varandra:)
Vi hämtade också hem Pixi som verkar njuta av att vara på hemmaplan igen. Hon har parkerat på mig och sover gott:)


Just det- jag har kollat igenom bikupan idag och det var full aktivitet. Drottningen har börjat lägga ägg och det fanns ganska många nya larver och nya påbörjade vaxkakor. Precis som jag hade hoppats på:)



3 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att komma hem, men reser man inte bort så får man inte känna den känslan :)
    Kul med bina! Har studerat kanadensiska bin och bigårdar - mycket intressant :) Kram!

    SvaraRadera
  2. VÄLKOMMEN HEM önskar
    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  3. Har ni i ullared dit ska jag vecka 33 jag saknar julia gätte mycket

    SvaraRadera