söndag 18 augusti 2013

Helgen....



Här har huset varit fullt sen i fredags då både mamma Malin och Leo kom till oss och sov över. 
Stimmigt, stojigt och roligt på samma gång.

 Igår plockade vi jordgubbar tilsammans på Sunnes nya själv plock i Gjutaregården. Den här gången ska det inte saftas eller syltas, utan bara ätas:) Godaste jordgubbarna för iår:)


Grabbarna har åkt en del moppe...


Och så har vi fiskat... Inga napp tyvärr.


"Jag har inte tålamod för sånt här" sa Leo efter typ 2 minuter...haha. Det märks att han är uppvuxen mitt i en storstad:)


Och så har vi tittat på bina jag och Leo. Han hade 100 frågor som bara 8 åringar kan ha, och då tänkte jag att det är lika bra att visa hur de ser ut och hur de bor...

Han var så söt i tröjan han fick låna:)

Tyvärr var det regnigt väder och dålig aktivitet utanför kupan idag, så vi fick ta en snabbtitt på de bin som satt ihopklistrade i fluster hålen. När det är kallt ute så täpper de till hålen genom att täppa för med sig själva för att bevara värmen inne i kupan. Det tycker jag är så fint gjort, att de offrar sig för att de därinne ska ha det varmt och gott.
Leo tyckte bina var " läskiga" så vi var inte där så länge...
Och lagom till Malin och Leo åkte hem så kom min bror Marcus hit och ska sova över, så det har verkligen varit en helg full av umgänge.

Nu är min semester slut och imorgon börjar jag jobba igen.
Jag känner mig utvilad och har en skön somlig känsla i kroppen som jag hoppas ska räcka lääänge.
Om man bortser från det sorgliga med min morbror så tycker jag att det har varit en fantastiskt bra ledighet. Lagom med sol, vila, att göra listan har varit väldigt kort:)

Nu är det dax att sova.
Jag hoppas ni också har haft en fin helg!

Kram







1 kommentar:

  1. Skönt att höra att du/ni har haft en bra sommar.
    Victor är väl nöjd över att få köra moped.
    Kramar till er
    Ulla och Sven

    SvaraRadera