torsdag 22 augusti 2013

Hej vänner

Nu är det bloggtorka på riktigt härinne!

Jag ska inte lova bot och bättring, men den här bloggen är verkligen ett sätt för mig att se de där små sakerna som man vanligtvis springer förbi i jakten på nästa sak som ska göras. Och när det är jäktiga dagar med jobb och vardags bestyr, så springer även jag lite för fort ibland. Men så kommer jag på att jag inte bloggat på några dagar, och då liksom tittar jag mig lite extra omkring och då brukar det alltid dyka upp något som man kan berätta om. Eller ta ett kort på. Alltid dyker det upp något fint eller roligt:)

Jaja. Idag är det inte så mycket att reflektera över. Jag och Peter ska åka och veckohandla. Vi har lovat varandra att vi ska göra det framöver. Skriva matlistor och veckohandla och vara jätte-ordentliga. Får se hur länge det varar...förr när vi försökt har det gått max en vecka, sen är vi tillbaks i Ica kön varje dag igen:) Ibland tom två gånger på samma dag. Då nästan skäms jag för att vi inte kan planera längre än näsan räcker...dyrt som rackarn blir det också med all småhandling!


Vidare så ser jag ännu inga tecken på att Pixi skulle vara dräktig. Jag har hört att tuttarna kan svullna lite på en dräktig tik. Någon som vet? Hjälp! Jag är så himla nyfiken på om det är något därinne:)

Och så har det återigen varit några jobbiga dagar. Skolstart innebär så mycket förväntningar, TV reklam på glada ungar som springer och skuttar, och alla pratar om vad de har köpt till ungarna inför skolstarten. Julia skulle ha börjat sjuan igår och det svider i hjärtat att hon inte fick göra det. Jag tror hon skulle ha gillat att få gå till en ny skola och få börjat högstadiet.


Men jag är samtidigt så glad och stolt över fina Victor som börjar 9:an Jag tycker faktiskt inte det är längesen han knatade iväg till 1:a klass och var rädd för de "stora barnen" som gick i mellanstadiet.

Som vanligt så skulle det tas ett kort när han gick iväg till den första skoldagen. Det slipper man inte ifrån  fastän man är stor kille. Ni ser nog på minen vad han tycker om att jag står och vevar med kameran...






1 kommentar:

  1. Victor är så snygg han blir farlig för brudarna i Sunne.Mormors prins.va till Julia igår och förrgår tänker på henne varje dag,saknar henne så mycket.Massor med kramar mamma

    SvaraRadera