torsdag 22 augusti 2013

Lite smått & gott:)

Nu är storhandlingen klar och jag hoppas vi klarar oss en vecka utan småhandling. Fyra rågade kassar tycker jag borde räcka åt oss 3....

Ikväll har jag tagit fram min fina Kithen Aid och gjort några äppelkakor. Jag tyckte vi skulle ha något gott på jobbet imorgon när det är fredag och i ett svagt ögonblick så lovade jag att "svänga ihop" något... Fast med Kithen Aiden så måste jag säga att det går riktigt smidigt. Medan den står och vispar så kan man göra allt annat som smörja formar och plocka undan.


Och så har jag torkat blodpudding i ugnen som godis till Pixi.
Jag fick tips av Atlas matte att detta skulle vara smaskens, så vi provar väl då.


Det verkade gå hem hos damen för hon gnydde framför ugnen under tiden det torkade, och några bitar har redan avsmakats:)

Ny ska vi ta kvällen här. Grabbarna ser på friidrott och själv ska jag läsa bok.

Gonatt!




1 kommentar:

  1. Ett tips till dig Maria; testa "Bra mat hemma" konceptet som de har på Coop. Det är riktigt bra! Har testat några veckor när det kännts som om jag ville ha ny matinspiration och jag är helnöjd. Bra tilltagna portioner (räcker till matlådor)och det blir alltid ingredienser kvar, typ grönsaker, kryddor, sylt osv som man kan använda de sista dagarna i veckan när de 4 recepten för veckan är avklarade :)
    Må så gott kram Åsa G

    SvaraRadera