torsdag 15 augusti 2013

Kantareller och mera kärlek för Pixi...

Idag hämtade vi Atlas igen. Eftersom hundar ska fastna en stund i varann när de paras för att det ska "ta" sig, så behövde vi prova igen... Förut när de varit ihop har han nog mest "småjuckat" och det har antagligen varit torrskott...Ursäkta ordvalet, men jag kom inte på ngt lämpligare:)
Men idag var det pang på rödbetan direkt de sågs,  och helt plötsligt satt de ihop, och båda två vart lika snopna...
Peter och jag var med och höll i så ingen av dem skulle bli orolig, men allt gick lugnt tillväga och allt var avklarat på 20 minuter.
Nu är det bara att vänta och se...blir det valpar så kommer de om 63 dagar:)

På em när Atlas var återlämnad till sin matte & husse så åkte jag Peter och Pixi till skogen.
Tyvärr hittade vi jättedåligt med blåbär som vi planerat att plocka. Vi råkade också hamna precis brevid en skjutbana, så nu har vi nog ordnat så Pixi är rädd för smällar i framtiden. Jisses vad det lät. Både jag och Peter häll på att göra nr 1 i brallan.
Vi fick ihop 1 liter blåbär ungefär. 
Men- vi sprang istället på världens kantarell ställe i skogen och fick ihop 15 liter, bara sådär.  Så nu känner vi oss rika som kan lyxa oss med kantareller hela helgen och kanske stoppa lite i frysen också.







2 kommentarer:

  1. Tänk om man hitta et sånt guldställe.ses idag ska bli så mysigt och va med er.kram

    SvaraRadera
  2. Men o så skoj med valpar!!! Måste jag inte till Sunne om 80 dagar eller nått sånt :D

    SvaraRadera