måndag 19 augusti 2013

Måndag och första jobbdagen...

Första jobbdagen avklarad och allt flöt på fint. Inga missöden:)

När jag kom hem skulle jag vara snäll mot grabbarna och överraska med att klippa gräsmattan. Mitt i klippningen så stannar den åkbara. Eller motorn går men den vägrar rulla framåt. Åhh, grrr. Jag blir så irriterad när saker inte funkar.
Då bestämde jag mig för att ta den vanliga klipparen som man går runt med. Jag drog och drog i det förbaskade snöret för att få igång den- tror ni den startade... Nej, det gjorde den verkligen inte.
Hade jag haft en bomb tillgänglig sp hade jag gladeligen sprängt bägge maskinerna i luften. Då kanske ni får en liten bild av hur irriterad jag kan bli när saker inte funkar...
Peter och Victor får klippa klart imorgon. Mina nerver tål inte mer gräs idag:)

En rask promenad upp till kyrkogården fick mig på bättre tankar... ibland så måste man få bli arg och irriterad på småsaker, så är det bara.

Hemma igen gjorde jag väldigt god mat (om man får skryta lite.. )
Dillstuvad potatis, kassler och grönsaker. 


Och till efterrätt jordgubbar och mjölk

Grabbarna har varit borta hela kvällen. Victor på träning och Peter på möte i ishallen.
Victor hade dessutom lyckats köra ihop med en kompis moppe, vars framskärm sprack....Ingen kom tillskada ( som tur var!) men det kommer nog att kosta några fina slantar att reparera:(

Inte världens bästa dag, men maten blev iaf bra. Alltid något att vara glad för:)


3 kommentarer:

  1. Typisk måndag som man brukar säja;-)
    Sitter förtillfället på rtg i Torsby med mamma som bröt armen för 2v sen,så det är en ktr.
    Härligt väder så det blir bärplockning när jag kommer hem. :-)

    SvaraRadera
  2. Glömmer bort avsändare igen /Lena L

    SvaraRadera
  3. Håller med; maskiner (och datorer) ska bara fungera! Jag köpte en ny gräsklippare för ett par år sedan och den fungerar så otroligt bra :)

    SvaraRadera