söndag 11 november 2012

Söndag kväll...

Ja, så blev det söndag kväll och jag sitter i soffan och njuter av det sista som är kvar av helgen.
Hela familjen sitter med en varsin mobil i näven- det nya sättet att umgås???

Gårdagens 30 års kalas för brorsan blev lyckat, och han var nöjd med vår present som var ett presentkort på Ikea till nya lägenheten. Den utlovade bilden uteblir pga dålig bildkvalite...

God mat, trångt runt matbordet, Stella som hade kolik och Pixi som var mer än stressad över att hålla koll på alla människor säger kanske en hel del om kvällen. Det var ingen lugn långsittning vid bordet utan mer ett organiserat kaos. Men ett väldigt trevligt kaos, precis som vanligt hos mamma.

Idag har vi haft syrran och hennes Magnus här på lunch. Sett Victors lag vinna ännu en hockeymatch (det går bra nu!) och en långpromenad med Lena och vovvarna i höstrusket hann jag också med, innan dagen rundades av i soffan framför Solsidan med varma mackor.


Nu vill jag veckan ska börja bra imorgon, både för mig och för er!
Sov gott!

5 kommentarer:

  1. Vi får verkligen hoppas på en bra vecka! Sov sött!

    SvaraRadera
  2. Jaa!! Nu hoppas vi på en bra vecka :) Fint härligt höstväder, inga bacilusker och inga andra tråkigheter och flyt på jobbet :) Ha det gott! Kram från Ida L

    SvaraRadera
  3. Goa Maria! Vi tänker på er och Julia varje dag. Vad gäller julpynt så har jag och Nora plitat ihop första advents-ljusstaken med mossa och frostade hjärtan (som hon var tvungen att smaka på). Så helt OK att börja pynta enligt mig, Markus tyckte nog att det var lite tidigt...
    Stor och varm kram i höstrusket. Ulrica i Backa.

    SvaraRadera
  4. Här i Deje har det varit fint höstväder idag. Det var så roligt när Peter ringde i lördags.
    Ha det nu bra tänker på er.

    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  5. Hej Maria. Det var längesedan jag var inne på bloggen nu, så jag hade mycket att "läsa ikapp". Du skriver som jag tidigare sagt med en sån fantastisk inlevelse!! Vi tänker så mycket på er och Linnea har många frågor och funderingar. Funderingar som ibland är väldigt gripande och man får verkligen bita sig i läppen och tänka till en extra gång innan man försöker svara. Tack för allt du delar med dig av. Det gör det lättare att förklara för en funderande dotter.....
    Jag blev så glad när jag läste att du längtar efter att börja pynta till jul. Jag tycker vi inför en ny "lag" om att man FÅR börja pynta väldigt snart! Jag längtar också. Tomtar, gardiner, amaryllis, pepparkakshus, ja, allt det där som gör julen.
    Ta hand om varandra. Kramar från Martina

    SvaraRadera