söndag 25 november 2012

Pysseldag!

Ni fanns visst kvar därute...:)

Ni har ju hängt med här så länge, så jag har blivit smått beroende av era kommentarer:))
Fast vi inte alltid träffas på riktigt så gillar jag att höra från er:))


Här på Floragatan så började dagen med att jag tog fram symaskinen och sydde upp lite saker av tyget jag köpte häromdagen.
Det blev två släta gardinkappor och några dukar. Och när maskinen ändå var framme passade jag på att laga lite kläder. Sånt som har en tendens till att aldrig bli gjort...
Allt detta gjordes i pyjamas och när klockan var två så kom jag på att det kanske är dax att hoppa i lite mer vanliga kläder:)

Lite mer ordentligt klädd så packade jag och Peter en fika korg och åkte till Björken och fick lite frisk luft och en skön promenad med Pixi som fick springa lös.
Grått och ruggigt och inga fåglar i sikte, men ändå skönt att komma ut.

Sen åkte vi hem till mamma och sa hej och passade på att hugga oss en liten julgran att ha utomhus.

Nu rundar vi av helgen i soffan, och ska försöka planera veckan som kommer.
Kram på er, och hoppas ni haft en skön helg!





4 kommentarer:

  1. "Jag då husse??" Ser ut som om Pixi också är lite sugen på fika :) Visst är det skönt att bara komma ut, ibland faktiskt skönare att ta en promenad i "ruggväder" för då är det så mycket skönare när man kommer in i värmen igen :) Ha en bra vecka önskar jag er! Kram från Ida

    SvaraRadera
  2. Det blev jättefint med duken och gardinen, fräscht! Ja, faktiskt tror jag att Pixie fick smakbiten :)
    Det kommer bli en gråruggig vecka med regn, snö och blåst så här behövs det varma kramar för att stå ut!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  3. Hej Maria, skicksr tankar och kramar till er och hoppas ni träffar Anders, Kia ocg Julia i morgon på Hammarö.
    KRAMAR Ulla och Sven

    SvaraRadera
  4. Åh det ser ut likadant som hemma hos oss, riktigt ruggigt! Då är det skönt att stanna i pyjamasen extra länge :). Peter matar väl inga tiggande hundar :0 :) kramar på er! Från evelina

    SvaraRadera