torsdag 22 november 2012

Första pysslet....

En bricka köpt på Ikea idag, några ljuslyktor och en hyacint blev mitt första julpyssel för i år:))
Mysigt att ha på vardagsrumsbordet och tända på kvällarna.
Det sirliga ståltråds Hjärtat i hyacinten hittade jag i en låda, och det är Julia som knåpat ihop det.

Sen satte jag två hyacinter i en julig skål, och täckte över med grönmossa.
Snart kommer det lukta gott av hyacinter här hemma. Min favorit bland julblommor:))

Några meter med rutigt tyg köpte jag också på Ikea, och av det ska jag sy två släta gardinkappor, och kanske en liten duk.




4 kommentarer:

  1. Så mysigt! Rutigt är så hemtrevligt :) Önskar dig en fin helg Maria <3

    Åsa G

    SvaraRadera
  2. Mysigt! Jag ska oxå försöka få tid att "pynta till det" hemma... Lite julstämmning gör att man blir lugnare i själen tycker jag :) Kram på dig! // Ida

    SvaraRadera
  3. Kram på er, vi kommer i morgon lördag, skall bli skönt få krama
    om er.

    Ulla L

    SvaraRadera
  4. Så mysigt du gör, du har det så otroligt hemtrevligt. Maria jag följer er här på bloggen, har inte missat ett inlägg. Du skriver så fint om Julia och er andra. Skönt att höra att ni kan känna glädje trots all sorg ni bär. Många kramar Anna Erixon

    SvaraRadera