lördag 24 november 2012

Lördag kväll i soffan....

Hej hej!

Vad gör ni en lördag som denna?
Jag har kollat era kommentarer flera gånger idag och undrat varför det är så tyst i kommentarsfältet...
Så nu säger jag haaalllåååå, jag saknar er!

Idag har vi haft besök av Peters kusin Ulla med barn och barnbarn som kom hit ända från Deje för att fika, besöka kyrkogården och prata en stund. Kul att ni kom så vi fick ge en kram:))

Sen gick jag och Pixi en sväng på Sunne och kollade i några affärer. Hittade två nya stretchjeans och det var precis vad jag behövde. Har letat efter den perfekta modellen ett bra tag, och nu fann jag den på We& We.
Sen skyndade jag hem så jag inte skulle hitta mer att göra över med pengar på.
När bilen varit på verkstad så finns det tyvärr inte så mycket mer utrymme för att spontanshoppa...


Ikväll bestämde vi oss för att göra absolut ingenting härhemma.
Bara hänga i soffan, kolla Så mycket bättre, elda i kaminen till vardagsrummet är uppe i 35 grader (Victor sitter i shorts just nu) och skrota i mysbrallor. Och gud så skönt det varit. Jag känner mig redan rehabiliterad från veckans stress och är totalt avslappnad. Det känns faktiskt riktigt lyxigt att få ha en sån här kväll med inga måsten. Något vi borde planera in lite oftare tror jag.

Nåväl, kollade precis av väderapparna i telefonen och jag hoppas att SMHI stämmer bättre än YR.

YR visar-18 till nästa helg. Det är ju helt galet kallt!
SMHI med -8 känns mycket bättre även om det också är kallt.

Nu släcker vi ljusen härhemma och säger gonatt!

7 kommentarer:

  1. Härligt att ni haft besök av släktingar,och tagit det så lungt,det behöver man ibland.många många kramar mamma.Vad bra så mycket bättre var idag.härligt med kamin det värmer såå skönt,eldat jag också.

    SvaraRadera
  2. Hej Maria! Ler igenkännande när jag läser det du skrivit :)) Så har vår helg också sett ut. Fredagsmyyyys och lördagsmyyyyys och lite shopping. Var in på Garderob och blev kär i ett par kängor som inte var så billiga, men men..... De följde med hem iaf. Igår kväll blev det Så mycket bättre och mysbyxor och elda här med :) Skönt med såna helger ibland. Idag blir det Holgersson och fira min svärmor som fyller år imorrn. Också mys tycker jag! Ta hand om er!
    Kramar /Anna-Karin L.
    Glömde säga att det var så skönt att se dig på fikat förra helgen :) Kram

    SvaraRadera
  3. Glöm inte att tvätta jeansen innan användning (om du inte använder något mellan förstås). Det är tydligen antimögel medel i bl.a. jeans som inte är så bra för kroppen. Jag använde jeans utan att tvätta och fick klåda (blev bra när jeansen tvättades). Det kanske inte alla får, men det är onödigt att huden ska dra in gifter i kroppen.

    Kraaaam!

    SvaraRadera
  4. Hej Maria och tack så hjärtligt för senast. Det kändes så skönt
    att få träffa er och kramas och så var det så gott att få besöka Julia och tända ljus vilken fin plats ni valt, vi var
    ju även och tände vid Elna och Rune samt vid Christel och Vicke, det kändes bra att Peter var med oss. Hur gick ishockyen
    för Victor.
    Det var även roligt att få se var Maria och Helena hade sitt hus. Hoppas vi ses snart igen, Kia tycker ju det finns så fina affärer i Sunne. Kramar och tankar i mängder till er från UllaL

    SvaraRadera
  5. Ja vad skönt det är med en lugn kväll. Vi hade också lugnt o stilla m tända ljus o tv kväll. Just nu sitter jag m Martin p akuten i T-by o väntar p att de ska ev gipsa handen efter skadan p matchen i fredags.. Jag har oxå köpt byxor p samma ställe o de är sköna :-) Ha en fortsatt bra söndag! Kram Ida

    SvaraRadera
  6. Vi är allt kvar! :) Håller på att förbereda för Ten Tipis kurs här på Prostgården. De börjar trilla in i morgon och det ska bli jättekul! Kram från Bettan

    SvaraRadera
  7. Skickar lite kvällskramar till er alla<3

    SvaraRadera