torsdag 22 november 2012

Karlstad *2

Hej, hej.
Det blev så sent igår så det blev ingen filmrecention.
Iallafall så var filmen jättebra, lite läskig kanske, och jag och Felicia satt tidvis och blundade...Jag tyckte att filmen återspeglade boken på ett bra sätt, och slutet var bra. I love happy endings...)Bra film med andra ord!

Just nu sitter jag i bilen, på väg hem från dagens andra tur till Karlstad.
Den första turen gjorde jag imorse med Anna på jobbet, och vi åkte för att storhandla på Ikea. Vi hade en lååång lista och fick tag på allt utom en sak som var slut.
Flyttlasset på jobbet går nästa helg och vi har köpt nya hyllor, blommor, mm. Mm, mm. Ja det blev en del nytt som ni kanske förstår.
När allt är ihopskruvat och uppsatt och vi är på plats så ska ni få se vad fint vi kommer att ha det på vårat "nya" jobb:))

Dagens andra tur gick till Norrstrands kyrkan där vi deltagit på vår första " Vi som mist" grupp.
Vi har träffat 5 andra familjer som gått igenom samma sak som oss.
Vi började med en gemensam fika, och sen delade ungdomar, barn och vuxna på sig. Vi i vuxengruppen har berättat våra historier och delat våra tårar.
Otroligt jobbigt, men ändå skönt att veta att det finns andra i samma situation. Tanken är att vi ska bearbeta tillsammans och på så vis bli starkare.

Victor sa att det var skönt att få prata om Julia själv utan att vi var med, och det gör mig glad, för det var precis så jag önskade att det skulle vara för honom att vara med i gruppen.

Nu är vi snart i Sunne igen, men innan vi åker hem ska vi tända nya ljus på kyrkogården. Jag vill att det alltid ska brinna ljus där och får dåligt samvete om jag missat någon gång och kommer dit och det är otänt.

Kram på er, nu är vi framme.

6 kommentarer:

  1. Är så glad att ni hittar "forum" där ni kan bearbeta allt som hänt. Stor kram till er alla 3 :)

    SvaraRadera
  2. Glömde...det var jag Åsa G som skrev förra inlägget ;)

    SvaraRadera
  3. Stor kram i höstmörkret <3 från Lotta

    SvaraRadera
  4. Kram Maria! Nästa vecka är jag ju i Sunne. Jag har bett och bett om tid för något annat än jobbet, men har inte fått gehör. Ska ändå försöka smita iväg och ge dig en kram :)

    SvaraRadera
  5. Jag tyckte också att filmen var bra fast lite läskigt... bra film bra slut!
    Bra att ni har hittat bra forum där ni får prata av er det behöver man!! Ha en bra helg! Varma kramar från JM

    SvaraRadera
  6. Är glad att ni har gruppen. Jag kan tända ljus om du vill någon gång. Om ni är borta eller ha glömt. Jag ser till att ha hemma. Kram Bettan

    SvaraRadera