onsdag 28 november 2012

På väg...


Just nu sitter jag i bilen på väg hem från Hammarö ishall. Klockan är mycket, halv elva och det gäspas ganska friskt här i bilen...
Det blev förlust ikväll för killarna med 1-4....
Matchen var bitvis grinig med lite onödigt fula tacklingar och jag hade andan i halsen ett par gånger.
Våra killar skötte sig dock fint( som vanligt)

Imorgon är det torsdag och helgen närmar sig... Tror inte jag längtat efter helgen så här mycket på länge, och anledningen är att vi ska flytta jobbet då.
Just nu är det väldigt många saker som ska klaffa och 1000 saker att tänka på, och det mesta finns i huvudet. Jag känner mig liiite för stressad för mitt eget bästa, och längtar tills vi är på plats. Då ska jag slappna av.
Men först är det torsdag och sen fredag. Andas lugnt, in och ut får bli mantrat resten av veckan!

Hur går det hemma hos er då? Har ni pyntat nåt än?
Hemma står stakar och några stjärnor i fönstren. Tomte samlingen åker traditionsenligt fram först på 1:a advent och sen plockas resten fram lite allteftersom.
Jag gillar att ha det lite lagom pyntat. Jag vill inte kvävas av allt det röda och tomtar i varje hörn.
Less is more ibland.

Nu längtar jag hem, efter en varm pyjamas och min sköna säng. Kanske lite varm choklad och en smörgås innan klockan blir midnatt.

Ta hand om er!

6 kommentarer:

  1. Satt härhemma och höll pä Sunne, nästa gång tar de dom. Har inte talat vid Kia än idag men igår
    sa hon att hon skulle och se på Victor.
    Håller på och pyntar lite det går sakta men som
    pensionär har man väl rätt till det eller.
    Kramar till er från oss på Gökottevägen.
    UllaL

    SvaraRadera
  2. Här åker nog julpyntet fram imorgon kväll om vi orkar när vi kommer hem ifrån jobbet, annars får det helt sonika bli på söndag. På lördag ska vi se på färjestad i LLA. Ha en bra helg nu och hälsa dina killar :-) kram Jennie

    SvaraRadera
  3. Spännande med ny arbetsplats! :)Här i Prostgården har vi börjat ställa fram stakar och enstaka jullyktor. Julgardiner ska fram men det får nog bli i helgen. Kram från Bettan

    SvaraRadera
  4. Hej Maria!

    Ja jag är en flitig besökare av din blogg,tycker att du skriver såå intressant o fängslande,men jag en av dom som är dålig på att ge kommentarer...
    Nu närmar sig 1a advent med stormsteg,härligt med ljusstakar,utegranar (speciellt här ute på byggda som det är kolsvart)glögg osv.
    Här om kvällen var Stina o jag på bio ,såg "en oväntad vänskap"Det var en riktigt feel good film som jag tror du skrev. Killen i filmen såg möjligheter,precis som du o Peter!

    Kram på dig o hoppas helgen blir fin. /lena l

    SvaraRadera
  5. Jag var ledig igår då putsades det fönster och mässing / koppar sen när jag skulle hänga upp gardinerna saknades två panellängder och som jag har letat jag hade fyra och hittar bara två. Men en massa tomtar , grisar , ljuslyktor och mycket annat julpynt har jag hittat. Vart ska jag göra av allt , inte lätt att flytta från stort till litet men men det ordnar sig . Kul att få flytta in i nya och fräscha lokaler , det var jag med om december 1998 när jag jobbade på Lindströms i Torsby . Nu är det julbord som gäller för mej ända fram till 23 dec . Ha det bäst / Kram Gunilla

    SvaraRadera
  6. Jag känner dig inte personligen, men min son Jonas L med fam bor i Sunne, dessutom har jag bott granne med Ulla och Sven i Deje, därför vet jag vem du är! Jag vill bara säga att jag har följt din blogg, du skriver så fantastiskt , så ärligt, så direkt, så naket, det går in under skinnet. Det finns ju inte ord för det ni har gått igenom! kram Gunilla L

    SvaraRadera