fredag 16 november 2012

Gomorron!



Det här kommer att bli en låååång dag! Vaknade klockan 5 imorse av världens rethosta som inte ville ge med sig. Jag har gått och varit småförkyld i tre veckor nu utan att det riktigt bryter ut vilket känns jobbigt. Jag har inte ont i halsen eller så, bara hostig på kvällarna- och så denna förbaskade rethosta på nätterna som förstör min nattsömn.
Ska ta ett halsprov på VC idag bara för att vara säker på att det inte är streptokocker som jag har hört att var och varannan människa har just nu. Samt be farbror doktor skriva ut en BRA hostmedicin också så att jag (och Peter) får sova. Min hosta stör ju inte bar amig utan även honom....

Tack för era kommentarer i förra inlägget. De värmer. Och tack Anonym för ditt mejl.
Och så måste jag bara få publicera Annikas kommentar som jag tycker säger allt:


Hej Maria!




Kom ihåg detta: Människor som mår bra har inget behov av att kränka andra. Det handlar ofta om avundsjuka och låter elakheter gå ut över sitt offer. Deras svaghet i att kränka andra bottnar också i en osäkerhet.

Människor som stjäl energi från dig, ska du hålla dig borta från så gott det går. Omkring dig ska du bara ha sådana som du trivs med och som inte snyltar på dig.

Och det här handlar ju inte bara om mig. Det finns säkert massor av människor som läser här som själva blivit trampade på tårna av någon människa som inte har goda avsikter. Kanske de här kloka orden från Annika kan trösta någon annan också?

Igårkväll fyllde jag hursomhelst på energi förrådet rejält när jag blev hemjuden till Ulrika & Clara på middag.
Våra karlar och grabbar var på hockeymatch i Arvika (vinst till Sunne igen!), så vi hade hela kvällen för oss själva. Vi satt och babblade om allt mellan himmel och jord tills klockan blev 21,30 och det var dax att gå hem och lägga sig.
Att ha bloggen att skriva av sig på, och fina vänner som lyssnar är bra medicin för själen:)

Ikväll blir det lite uteliv för hela familjen.
Vi ska gå på fars.....

tillsammans med moster Anna Karin, hennes Lasse och så Peters syster Gunilla.
Jag är inte så vansinningt förtjust i farser, men den här har fått bra omdömen...
Victor däremot ÄLSKAR farser, så han kommer säkerligen att få en toppenkväll.

Men innan dess så ska jag försöka hålla mig vaken resten av dagen....

4 kommentarer:

  1. Hej Maria!
    Nu är det dax att jag skriver lite komentarer i din blogg som jag bara älskar att läsa. Du är så duktig att skriva. Det du skriver berör verkligen. Jag har sett farsen själv två gånger och det är sååå himla bra. Jag säger bara kolla in städerskan, hon gör hela farsen så rolig. Du kommer få många skratt i kväll det lovar jag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Alltså, jag tror inte det finns någon bra hostmedicin. Det enda som jag provat som verkligen fungerar är whiskey. En rejäl klunk av en dyr (ja, de billiga är oftast så milda) whiskey. Fråga gärna efter en whiskey som är riktigt rivig :) Kanske ni har något stående... Krya på dig!
    Fin bakgrund i bloggen, den piggar upp i vintermörkret :) Kram!!

    SvaraRadera
  3. Ha nu bra helg och och en trevlig kväll. Hälsningar till er
    alla.

    KRAMAR till ER
    från
    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  4. Apropå hostmedicin så finns det faktiskt en hostmedicin som hjälper lite, Cocilliana men den är receptbelagd. Från danskarna har jag lärt mig att ta en hutt Gammel Dansk, för i den är det så många örter som är läkande.
    Krya på dig!

    SvaraRadera