torsdag 15 november 2012

Heeeej,



Sist jag skrev var det söndag, och nu är det helt plötsligt torsdag....hua, veckorna går rysligt fort!

Återigen har mycket tråkigt  hänt runt mig, och eftersom jag själv inte gillar när folk skriver A men inte B på sina bloggar så låter jag det mesta vara osagt.
Jag lever vidare, men kommer noga akta mig för vilka människor jag släpper in på livet i fortsättningen.
Trots allt vi varit med om som finns det folk som inte drar sig för att trampa på ömma tår.Känns jättetrist:(

Och jag har insett att jag behöver nog ha lite hjälp utöver vår kurator på CSK, så nu håller jag på och jagar efter en terapeft av något slag. Jag känner at jag måste få häva ur mig en massa saker till någon jag inte känner. Och att denna någon också ska kunna ge mig ärliga råd om livet i allmänhet.
Jag känner mig urstark i vissa situationer, och liten och jättesvag i vissa andra. Jag har lite svårt att lita på livet om man säger så, och behöver få tillbaks min tillit till att våga känna något annat än änglan och få bort min oro för er elände i livet.

Jag hoppas att jag hittar en person som jag känner förtroende för, och som jag kan få ha under en längre tid.

Vad har jag gjort annars under veckan då? Jo, jag har haft broder Marcus hemma, och nu minsann fångade jag honom på bild...





Sen har jag varit på heminrednings shopping hos en granne. Den här fina ljuslyktan fick jag med mig därifrån. Det var Karins Butik från Uddevalla som var hemma hos en granne på gatan och sålde delar av sitt sortiment. Jättesmidigt att kunna handla så nära. Ljuslyktan hade dessutom ett väldigt bra pris. Bara 199.- De flesta andra lyktor jag kollat på har kostat minst det dubbla. Det fanns massor av fina scarves och smycken också, men de fick paassera den här gången...





Sen har jag besiktigat bilen...jag åkte dit med en behaglig känsla i magen. Inte kunde det vara något fel på lilla silverpinglan inte...
Men det var det visst det! En liten lampjäkel på sidan funkade inte, och så var det glapp i en spindelled. Vad är en spidelled egentligen...? Ombesiktning senast i mitten av dec och säkerligen en dyr räkning från verkstan innan dess:(
Precis vad man inte behöver nu när det är dax att börja med jul shoppingen...



Sen har jag rensat i lådor och skåp och då hittade jag massor av gamla papper och andra roliga saker av Peters klenoder.
Vad sägs om det här...är det nån som ser likheten med Luke Machan? Hihi

Jag var typ dyng kär i Luke när jag var i nedre tonåren, så man kan väl säga att jag fick min dröm man tillslut=)

Och så har jag INTE börjat jul pynta än...jag försöker hålla mig nån vecka till.

Det var lite av min vecka.
Hur ser er vecka ut?


7 kommentarer:

  1. Hej. Jag undrar om du vill ha förslag på terapeuter? Vill inte lägga ut namn här men via mail kanske? Naturligtvis är det nån jag har personlig erfarenhet av och fått mycket hjälp av.

    SvaraRadera
  2. Tycker det låter som en verkligen bra idé att träffa en terapeut. Hoppas du hittar någon som du trivs med. Massor av styrkekramar!

    SvaraRadera
  3. Hej Maria!

    Kom ihåg detta: Människor som mår bra har inget behov av att kränka andra. Det handlar ofta om avundsjuka och låter elakheter gå ut över sitt offer. Deras svaghet i att kränka andra bottnar också i en osäkerhet.
    Människor som stjäl energi från dig, ska du hålla dig borta från så gott det går. Omkring dig ska du bara ha sådana som du trivs med och som inte snyltar på dig.

    Ha ha, ja han liknar faktiskt Luke lite grand vilken tur att du fick Honom!

    Varm kram!

    SvaraRadera
  4. Tråkigt med folk som inte fattar! Håll dig borta från dom! Jättefin lykta! Me like! Hälsa Bruce ;)Kram Bettan

    SvaraRadera
  5. Hej på dig! Trist att du hela tiden ska behöva mötas av tråkigheter, önskar av hela mitt hjärta att ni ska få lite ro i själen framöver <3 Jag håller med föregående kommentarer i det att du ska inte utsätta dig för människor som suger energi av dig. Förstår att det ibland är oundvikligt men något jag lärt mig är att inte låta negativa personer få för stort utrymme i ens liv.Ibland brukar det hjälpa att jag tänker -"Din stackare, vad dåligt du måste må som behöver höja dig själv genom att sänka andra".
    Det finns så många människor runt omkring oss som fyller oss med glädje och energi, det är de som ska ges utrymme!
    Hälsa Luke och "lillgossen" Victor, stor kram Åsa i Torsby

    SvaraRadera
  6. Glömde att skriva ned ett kinesiskt ordspråk i förra inlägget som jag tycker är så fint:
    "Du kan inte hindra sorgens fåglar från att flyga över ditt huvud. men du kan hindra dem från att bygga bo i ditt hår".

    Detta kan givetvis ha flera betydelser t ex att inte låta människor med onda avsikter/negativa energier få för starkt fäste i oss.

    kram igen från Åsa

    SvaraRadera
  7. Byter gärna ditt besiktningsprotokoll mot mitt Maria, en spindelled och en lampa borde inte bli allt för illa.

    I mitt finns elfel och sprucken bromsslang (vilket betyder att det är lika bra att byt båda sidorna).

    /Markus

    SvaraRadera