onsdag 21 november 2012

Bilar.....

Grrrrr!

Nu är jag verkligen INTE glad!
Min bil som för övrigt inte klarade dig igenom besiktningen förra veckan har råkat ut för ytterligare ett haveri....
Felet från besiktningen ( spindelleds glapp) ville bilverkstan ha 5107:- för att åtgärda....
Och nu har Fläkten pajat- bara sådär! Och vid kontroll hos bifirman idag så visar det sig att hela fläktmotorn gått sönder, och att kablaget brunnit!
Detta hände i går morse när jag skjutsade Victor till skolan och jag är evigt tacksam att det inte märktes något förutom att fläkten blev tyst.

Så, nu konstaterar jag att Renault skulle jag inte köpt. Alla som varnat mig hade rätt:((
Som tur är så kan vi ta fläktfelet på försäkringen, men vi åker ändå på självrisken.
Så jag ser 1000 lapparna fladdra förbi och konstaterar att det får bli billiga julklappar i år:(

3 kommentarer:

  1. Trist, trist, trist, men köp för allt i världen ingen Peugeot!!!! ifall du tänkt byta vill säga.
    Nu är den en tid sedan vi hade denna bedrövliga bil, som dock inte hade så många år på nacken, men ve och fasa. På vintern gick det inte att stänga dörrarna. Tjoho när det var bråttom till dagis, det var bara att ha en spännrem som jag fäste i förardörren och passagerardörren. När det var riktigt bråttom så drog jag remmen runt låret och i vänsterkurvor öppnade sig dörren ibland och då fick jag spänna lårmusklerna. Bra träning!
    Sedan valde vi efter rekommendationer en Toyota. Dörrarna har aldrig krånglat...

    Hoppas filmen var bra och självklart är Julia med!

    SvaraRadera
  2. Tråkigt med bilar somm krånglar! De ska bara fungera ju! Kram

    SvaraRadera