tisdag 18 september 2012

På svensk mark igen!

Sitter i bilen på väg hem från flyget och summerar lite i mitt huvud...

Vi har en sån tur som har så fina vänner som tar emot oss med öppna armar i sina hem. Visar oss sina smultronställen som vi aldrig skulle ha hittat själva, hämtar och skjutsar till flygplatsen, lagar god mat och bjuder på sig själva. Även om detta är människor vi inte träffar så ofta så känns det i hjärtat att vi är gillade, och jag hoppas att de känner detsamma från oss.
Och för er som tycker att vi är lyllosar som får göra en sån här sak, kan jag berätta att när våra vänner kommer till oss, så behandlar vi dem på samma sätt.
Iallafall så är jag nu förälskad i lilleputt landet Luxemburg.
Vänliga människor, galet vackert landskap, goda viner och nära till allt.
Det blir fler besök har jag redan nu bestämt! Kanske kan vi bila ner nästa år?
Isåfall är det nog bäst att vi börjar jobba imorgon igen så vi kan börja skapa en ny semesterkassa.
Postar några bilder från en galet söt stad vi besökte igår i Tyskland. Monchau i Västtyskland precis på gränsen mot Belgien.

1 kommentar:

  1. Vad fint det ser ut att vara! Där skulle jag allt vilja ta mig en tur till! Låter som ni haft det bra och skönt att få komma bort lite :) puss och kram från syrran!

    SvaraRadera