måndag 10 september 2012

Och så var det måndag igen!



I helgen har jag skördat det sista som trädgården kunde leverera för i år.

Tomater, några små meloner, långa paprikor, rädisor, squash, och så lite häftiga morötter som jag är så stolt över!




Sorten på moroten heter Purple Haze och är de alldeles lila utanpå, och knall orange inuti. Smakar väldigt gott !



Växthuset har också fått sig en omgång!


Före städning....




Efter städning...



I lördags var vi hos mamma och Keneth på god mat och bading i tunna med Fam Lundström. Bilden togs när vi spelade kubb före maten.
Jag var lite tveksam till att bada tunna ftersom jag är så förkyld, men jag beslöt mig för att krypa ner i det varma vattnet ändå. Och jag ångrade mig inte! Det var så skönt att ligga och titta på en alldeles stjärnklar himmel bland personer man tycker så mycket om.

För övrigt i helgen har jag inte gjort så mycket. Legat och sovit en massa eftersom jag inte känner mig bra än. Bara att gå uppför trappen gör mig lätt anfådd:(

Kram på er!


8 kommentarer:

  1. Men vilka häftiga morötter!!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att du kan ha smittat mig via telefonen! Haha. Är gör förkyld jag med.
    Vilka fräna morötter! Har jag aldrig sett.
    Krya på dig!!
    Kram.

    SvaraRadera
  3. De där morötterna ser fantastiska ut! Det är skönt med höstluften och alla fina färger tycker jag, det infinner sig ett skönt lugn :)
    Såg förresten en skymt av Victor och flera andra av hockeygrabbarna på mârten i Torsby i lördags, det var kul:)
    Saknar er allesammans mycket nu när vi inte är med i hockeysvängen längre :(
    Krya på dig och må så gott!
    Kramar Åsa

    SvaraRadera
  4. Vad häftigt med allt du odlar!! Coffe har en innerlig önskan om att mina gröna fingrar ska väckas till liv, men jag är inte riktigt där än, när jag är det så får du lära mig ;-)
    KRAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  5. Längesedan jag kommenterade..... Först fixar du hemma massor och sen hjälper du släkten med tapeter också!! Du är fantastisk. Bra blev det hos din moster också. Jättefint!
    Nu förstår jag varför jag inte sett dig på spa på ett tag. Är man förkyld så är man. Vila, vila, vila. Hoppas jag ser dig snart igen. Krya på dig. Hälsa Viktor och Peter.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga färger och fina grönsaker i din korg,morötterna var ju spännande,du har verkligen gröna fingrar,Maria :)
    Krya på dig nu tills ni ska på resande fot,ha det så bra!!
    Kram Lena L




    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder! Hoppas bacilluskerna försvinner nu när ni snart ska ut på resa... Vila och ta hand om dig! Tänker på er ofta..Kramar till er från oss // Ida m familj

    SvaraRadera
  8. Ja, Maria jag önskar att jag fått lite gröna fingrar, men nej.
    Hoppas att du är bättre av förkylningen. När är det ni skall ut
    på resa?
    TANKAR OCH KRAMAR TILL DIG, PETER OCH VICTOR

    Ulla och Sven

    SvaraRadera