fredag 7 september 2012

Fredag kväll!


Fredagar är en knepig dag. Den ger mig dubbla känslor.
Å ena sidan är det skönt att helgen börjar, alla är extra trevliga och glada på jobbet och önskar varandra trevlig helg i telefon och på mejlen, och alla säger trevlig helg när de går hem. Det är helg på G och det känns i luften. Ni vet säkert vad jag menar...

Men sen blir det sen eftermiddag och det är dax att dra sig hem från jobbet. Hos oss betyder fredag em dubbla  träningar för Victor, och huset står tomt när man kommer hem.
För att dra ut lite på tiden så brukar jag åka upp till kyrkogården med blommor och tända ett nytt ljus i lyktan. Och grina ur mig ordentligt. Idag fick Julia fina vita liljor för det vet jag att hon gillade. Solen sken och det var höst i luften och det kändes så sorgligt allting.



På vägen hem mötte jag Peter som var ute och gick med Pixi, och när han frågade hur det var med mig så brakade jag ihop. Satt där i bilen mitt på Kvarngatan och bara grät floder. När jag kom hem var jag tvungen att ta fram fotoalbumet jag gjort iordning och titta på kort för att bli lugn, för att ha henne lite nära och minnas hur fin hon var.
Efter att ha samlat ihop mig lite lagade vi kyckling gryta, och Peter bakade goda choklad muffins med after eight.



Vi försöker att göra det lite mysigt fast det är jobbigt, för Victors skull. Han ska inte behöva se oss lessna hela tiden.
Men helgerna är sig inte likt härhemma längre. Det är ett stort hål i huset för att hon fattas så. Och det gör så ont!
Resten av kvällen har spenderats i soffan. Jag har sett en massa avsnitt av missade program på webbtv. Peter och Victor har kollat på TV pucken. Alla är trötta efter veckan.

Så därför rundar jag av och säger gonatt!

Tack för era tips på god mat! Även om jag inte lagade något av dem idag, så ska jag prova en annan helg!

Tack för att ni finns, ni ger oss tröst ska ni veta.

4 kommentarer:

  1. Vilken tur du kan gråta när du behöver. Att sörja tar tid och ni kommer aldrig att glömma. Men till slut så kommer det att kännas lite lättare att bära. Kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, Maria du skall veta vad jag känner med er. Så fint Julia
    ligger hoppas att få komma dit och se, tala med Gunilla i går,
    hon och en vännina hade ju varit där så hon berätta så vackert
    Julia ligger. Ringde till er härom dagen, så jag tala med
    Victor han läste läxor.
    MÅNGA TANKAR OCH KRAMAR TILL ER

    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  3. Många varma styrkekramar till er <3 Låt sorgen och ilskan komma ut Maria det blir lättare med tiden men saknaden efter er vackra Julia kommer såklart alltid bestå // Ida m familj

    SvaraRadera
  4. Kram Maria
    Ni är i mina tankar dagligen..
    Inte mycket till tröst..
    <3 Varma kramar Lina

    SvaraRadera