onsdag 12 september 2012

Gonatt

Klockan är mycket, och jag är ganska trött, men kände att jag ville skriva av mig några rader ändå.
Ikväll har det varit mycket känslor i omlopp. Och när jag är trött så mäktar jag inte riktigt med mig själv. Tårarna sprutar och jag blir både arg och lessen på en gång.
Åkte upp till Julia och grinade en bra stund, och sen ut till mamma för att lämna av Pixi. Och där kände jag att det blev lite bättre. En mamma kram värmer ända in i hjärtat<3>
Mamma ska vara hundvakt några dagar, för vi ska ut på en liten resa...Vi ska åka till Luxemburg och hälsa på våra vänner Victor och Monique som vi lärde känna för 12 år sen. Eller vi och vi...Det var Peter som träffade Victor på en postmässa i Paris. De hamnade vid samma bord en kväll, och upptäckte att de hade precis samma sjuka humor. Så Victor sa att "jag kommer till Sverige nästa sommar", och han stod vid sitt ord, och kom med husvagn och familj i släptåg och stannade i två veckor, och på köpet blev våra familjer vänner för livet. Vi har hälsat på dem två gånger, och de har varit här fyra eller fem.
Det är första gången våran Victor är med till Luxemburg. Jag och Peter har ju varit där förut, men då var barnen mindre och vi ansåg att vi var värda lite egen vuxentid. Nu är läget annorlunda och det ska bli jättekul att få visa Victor vilket fint land det är. Pyttelitet, men vackert.
Vi flyger till Bryssel imorgon, och under våra dagar så kommer vi att besöka både Tyskland och Frankrike.
Vi vet inte riktigt vad våra vänner ska hitta på med oss mer än att vi ska åka till Moseldalen så vi kan köpa lite fina viner. Och så ska vi gå på en baseball match. Moniques son spelar.

Har våra vänner trådlöst Internet så uppdaterar jag lite när tid finnes, annars får ni hålla er till tåls tills vi kommer hem igen.

Kram på er så länge!

5 kommentarer:

  1. Ha det riktigt trevligt!!! Kram!

    SvaraRadera
  2. Pussar och kramar från din syster! <3 ta hand om er på resan och jag tror ni kommer få det riktigt trevligt :)

    SvaraRadera
  3. Önskar ER en trevlig resa! Ha det BÄST !

    SvaraRadera
  4. Ha en riktigt trevlig resa och ta hand om varandra! Kramar till er alla / jennie

    SvaraRadera
  5. Ha det nu riktigt bra
    MÅNGA KRAMAR TILL ER

    Ulla och Sven

    SvaraRadera