måndag 3 september 2012

Måndag kväll...

Ligger i sängen och skriver några rader. Skönt trött i kropp och huvud efter en dag med jobb, och mycket frisk luft på kvällskvisten.
Åkte ut till mamma efter jobbet, och vi tog en promenad ner till Björken.
Tranorna har börjat samla ihop sig där inför höstens flytt till varmare länder.
Gärdena runt sjön myllrade av olika fåglar, och vi hade tur och fick faktiskt se väldigt många tranor från fågeltornet. Deras trumpetsång gillar jag mycket.
Pixi var också med upp i tornet och hon var nöjd bara hon fick sitta i knät:))

Efteråt, på vägen hem åkte jag förbi Julias plats med blommor från mammas trädgård, och talade om hur mycket hon fattas oss allihop. Världen känns så tom utan henne. Hon är mycket älskad, och mycket saknad. Hon bor i mitt hjärta, men jag saknar så att få pyssla om henne. Att få hålla handen under filten i soffan. Göra en fläta i håret på morgonen. Väcka och säga att det är dax att gå upp när klockan är sju. Skjutsa till stallet, och så är det det där med lördagsfrukostarna som aldrig mer kommer bli som förut. Både jag och Peter sitter med klumpar i halsen och tuggar våra frallor. Men vi försöker att svälja, och att det ska va lite mysigt. För Victors skull...
Vardagliga saker som svider i våra hjärtan....

Ulla, du frågade om Peter jobbar fullt nu, och det gör han inte riktigt än. Men han är på god väg:)
Han jobbar lite olika beroende på dagsform. Ibland är det nästan fulla dagar, och ibland några timmar.
Vi har så olika jobb. Han har personal ansvar och kundkontakt varje dag som han måste känna att han mäktar med innan han kan jobba fullt ut.

Postar lite fina bilder från min lilla utflykt:)

5 kommentarer:

  1. Jag skickar en stor Kram till er alla! Hoppas ni får en bra dag på jobbet.

    Kram från Johanna!

    SvaraRadera
  2. Fina bilder! Kram till dig och familjen, tänker på er massor!

    SvaraRadera
  3. Tänker på er Maria....Tänker mycket på Julia om dagarna. Vi bor ju så nära hennes plats. När kyrkklockan ringer påminns man... Kramar från Bettan

    SvaraRadera
  4. Jag tänker mycket på Julia nuförtiden.
    Innan jag somnar så ber jag till Gud att han ska hälsa till Julia ifrån mig. Och så brukar jag tänka att vi kommer att träffas igen. Alla nära som inte finns ibland oss kommer vi att få träffa igen!

    SvaraRadera
  5. Ikväll har jag och Leo pratat om vad mycket vi saknar Julia och vad mycket vi önskar att hon skulle fått leva kvar hos oss. Hon finns i våra hjärtan men jag skulle ge allt för att bara få krama om henne en gång till och berätta hur mycket vi älskar henne. Älskade Julia- vi saknar dig så otroligt mycket. Ord räcker inte till. Mosters älskling, titta till oss ibland för vi känner din närhet och vet att du är med oss.

    SvaraRadera