fredag 21 september 2012

Freeedag

Hej mina vänner,

Fredag igen idag...veckorna går grymt fort.
Idag ska jag för ovanlighetens skull inte åka upp till kyrkogården när jag slutar jobba. Jag ska se om jag kan börja helgen med att inte vara lessen. Om det nu hjälper? Istället tänker jag åka upp imorgon bitti och tända ljus och så.
Vi har inte fått något datum för när stenen ska komma, men det borde närnma sig nu tycker jag. Leveranstiden är 10 veckor, och enligt Yvonne på Fonus så brukar den tiden hållas av leverantören. Jag vill ha klart vid Julias plats. Plantera och göra fint inför vintern. Nu blir det bara lösa blommor och en lykta, och så alla de sakerna som kompisarna ställt dit. Det känns lite temporärt, och det är det ju också.
Vi har beställt en sten som är formad som ett hjärta, och det ska bli skönt att få den på plats. Ett hjärta för Julia. Det stämmer så bra<3>
Det vankas ju bebis i släkten snart, och igår ringde jag Emma (min brors tjej) för att förhöra mig om läget. Men nejdå, allt var så lugnt och fint och hon kände sig inte ens gravid längre talade hon om!!!! Hon kunde sova hela nätterna utan att behöva springa på toa, och det enda som var jobbigt var att det gjorde ont i ryggen. Lucky you Emma säger jag bara!
Iallafall så längtar jag snart ihäl mig efter lilla Stella, och ser verkligen fram emot att få träffa det lilla knytet. Hoppas, hoppas att hon kommer under helgen!

Själv ska jag ta och röja upp hemma under helgen. Vi ska köra det sista byggskräpet till tippen imorgon bitti. Och imorgon kväll är vi bjudna på middag och trevligt sällskap hemma hos Peters bror med fru i Fölsvik. Det ska bli mysigt!

Kram på er och hoppas ni får en fin helg!

7 kommentarer:

  1. Va go du är. :) Och det stämmer. Magen känns helt borta ibland. ;) Har nog haft ganska mycket tur tror jag. Hehe.
    Men under helgen får hon inte komma. ;) Hon får välja en valfri dag nästa vecka.
    Jag kan lova att Stella längtar efter sin faster/gudmor också. :)
    Kram på er och ha en mysig helg.

    SvaraRadera
  2. Hoppas din helg fin! Kram!

    SvaraRadera
  3. Hoppas det blev en bra helg för er Maria<3

    SvaraRadera
  4. Hej fina du!
    Var tvungen att uppdatera mig lite om vad ni gjort sista veckorna och blir så glad att er resa var så lyckad och att ert nya tak nu är på plats :) Blir lycklig i själen när jag läser om alla era fantastiska vänner som finns runt er och stöttar på alla vis, kärlek <3 Förstår att saknaden efter Julia blir större i er vardag, för det är ju den vi alla lever i de flesta dagar. Skickar varma kramar till er och hoppas att jag snart får träffa er :) Kanske vi ses på Bondemarknaden på Kollsberg i år igen? Ska göra mig en tur om en stund efter vardagsbestyren ;)

    Åsa i Torsby

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Åsa, det blev inget Kollsberg i år, men jag hoppas vi får tillfälle att ses snart i något annat sammanhang. Hoppas allt är bra med dig och familjen! Kram

      Radera
  5. Hej Maria!
    Tack för "titten" det var trevligt att se dig,tänker så ofta på er.Hoppas att besöket inte gjorde din eftermiddag ännu jobbigare,förstår om det river upp många minnen.Ville bara berätta att Ebba har haft den stickade tröjan på sig hela eftermiddagen."Den är mjuk och luktar Julia" hon tycker det känns jättemysigt.Ikväll visste hon precis vilken T-shirt hon skulle sova i och jag är säker på att hon kommer sova skönt inatt.
    Många Kramar från Fabriksgatan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Pia,

      Tack själv för goda bullar och muffins. Det var kul och träffa er allihop, och jag ber om ursäkt att jag var så lessen. Humöret är som en berg och dalbana och det går inte alltid att kontrollera. När jag ser er så ser jag också Julia, för jag vet att hon älskade att vara hemma hos er. Jag kan nästan se henne komma ner för trappen och stöna "åhhh, måste jag åka hem redan". Och så är alla saker svåra att göra första gången. Men nu har jag ju varit hemma hos er, träffat er ordentligt, så förhoppningsvis går det lättare nästa gång vi ses.

      Kul att Ebba gillade sakerna. Det kommer säkert mer nästa gång jag gör ett rens.
      Ser fram emot en promenad med hästen och er.

      Kram

      Radera