onsdag 26 september 2012

Hej på er



Såhär mitt i vardagen är det svårt att få till något vettigt att skriva om tycker jag. Det händer ju inget speciellt som jag kan berätta om.
Nu är det rutiner som gäller, och så några timmar varje kväll när man är fri att göra vad man vill.

Igår lagade Peter mat för ett helt kompani -hela kvällen! Han gjorde lasagne och piroger, så nu har vi matlådor i många dagar!
Själv är jag så döds trött när jag kommer hem efter jobbet att jag inte orkar göra något mer än att laga mat och gå ut och gå med Pixi, och ofta somnar jag innan klockan är halv tio.
Vi har högtryck på jobbet just nu. Vi levererar bla saker till skidanläggningar runtom i Sverige och Norge, och alla vill ha sina saker nu innan snön kommer och säsongen sätter igång på allvar. Jag gör tullpapper på löpande band känns det som. På ett vis är det skönt att det är så fullt upp på jobbet, det gör att hjärnan känns "tömd" på kvällarna, och det finns inte så mycket energi kvar att tänka på annat.

Igår lunchade jag med mina fina gamla jobbarkompisar Madde & Lena. Vi har inte träffats ihop sen i våras så vi hade en hel del att skvallra om:)) Fast vi inte ses så ofta så känns det helt naturligt att ösa ur sig precis vadsomhelst till dom. Det är äkta vänskap det<3>
Och så vill jag tillsist passa på att tacka Sussie för det här som hon skrivit angående mitt inlägg om räven:

Det finns en bok som heter "Djurens språk" av Carina Solöga Högman, den läser jag i när ett djur "visar sig" extra mycket för mig.


Om RÄVEN står det:

LITA HELT OCH FULLT PÅ DIG SJÄLV OCH DINA FÖRMÅGOR.

DIN GÅVA ÄR ATT HA ETT KREATIVT SINNE.

Tack Sussie. Nu förstår jag varför  räven visat sig så mycket för mig...

Kram på er alla fina

Och till Ulla- hoppas ditt öga är bättre nu!

1 kommentar:

  1. Ska till Sunne sista veckan i november. Tyvärr är det riktigt fullt schema, men jag vill så gärna hinna träffa dig. Måste se till att det blir av. Önskar också en tältnatt i vargskog, få se vad som blir av det... Men jag kom ihåg att du visste något ställe...? Eller minns jag fel...

    SvaraRadera