måndag 3 oktober 2011

Varför tar en helg slut så fort...?



Måndag morgon och min skalle är såååå trööög!
När jag inte tänkt en endaste jobbtanke på hela helgen, så tar det ungefär ½ dag innan jag är uppe i "tempo" igen.
Så nu sitter jag här och trippelkollar mig själv så jag inte råkar göra några allvarliga fel...

För övrigt så är jag & Julia  i en svår period just nu...jag gissar att hon lagt sig till med en avigare sida mot mig som en sorts frihets rörelse. Det brukar inte ta så många minuter på dagen eller eftermiddagen innan vi haft vår första dispyt.
Ofta handlar det om kläder, eller saker hon vill ha, men inte får.
Jag får bita mig i tungan och svälja det jag vill säga, för jag vet att detta är helt naturligt, och jag var likadan själv mot min mamma...men det gör ont .
Iallafall så funkar det mycket bättre när hon är med kompis.
Då är hon mer solig.
Och det var hon igår, så då passade jag på att både träna ett step pass, och tanka frisk skogsluft med Pixi.
Peter och Victor åkte på hockeycup i Arvika igår i ottan, och kom hem lagom till läggdax...som cupvinnare!!! Trötta, men väldigt, väldigt nöjda:)



Fågeltornet vid Björken. Inga tranor i sikte denna dag, bara massa gäss...

Pixi har hittat en mumsig grästuva som hon mumsar på...


 Varför tar du kort när jag äter?


En riktig lövstig...


 I skogen mår jag gott:)


Fina höstfärger överallt, trots dimman...


 File black & white?
 Dessa fina kor har gjort området runt björken till en numera myggfri plats. Annat var det för några år sen...då gick det knappt att vara ute utan att bli uppäten av dessa inande flygare.

 Numera betar flera hundra kossor i stora hagar runt sjön, och deras klövar som trampar ia lla blöta hålor gör att myggornas larver inte överlever. Kalvarna förds fritt ute i hagen på sommaren. Undrar vad de tycker om att komma in i ladugården snart...?


Efter promenaden åkte jag hem till min mamma som gärna ville visa nya bad tunnan.
Tack mamma för en god fika.
Du är så snäll mot mig!


1 kommentar: