lördag 15 oktober 2011

Julia & Greta


Julia har börjat tagit ridlektioner igen där hon ridit förut, på Sunne Ryttarförening (SRF)
Tanken efter sommaruppehållet på SRF var att hon skulle rida i stallet där hon var på ridläger i sommar och även förra året.
Eftersom det stallet ligger lite utanför Sunne skulle hon förhoppningsvis rida varannan vecka, men med lite längre lektioner varje gång.

Det var min plan...

Nu har jag ringt det stallet ett antal gånger, och tjatat och tjatat på de som driver stället, men de har inte behagat att återkomma med ett svar. Och här hemma gick en tjej sombara väntade och väntade...
Tillslut ringde jag till SRF där hon ridit förut, och de var jättesnälla och fixade en plats åt henne direkt i gruppen hon red i förut. Väldigt gulligt med tanke på att vi faktiskt sagt upp hennes plats!


Och ridlägret/stallet utanför Sunne får klara sig utan en hästtokig elev nästa år!
(Ja, jag blir lite avig när de inte kan vara samarbetsvilliga, och då lägger vi inga slantar där igen. )

På veckans ridlektion testade jag nya kameran, men jag måste ha gjort fel, för bilderna blev inte riktigt bra...

Julia däremot skötte sig jättefint på hopplektionen med Greta!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar