söndag 16 oktober 2011

En liten utflykt...


Har jag sagt att jag har världens snällaste mamma?
Vi får hämta färdigkapad ved, som dessutom är torr i obegränsade mängder ur deras vedbod! Det är guld värt för oss som varken har skog, eller tid att hugga egen ved!

Så igår efter frukost åkte vi för att fylla på några säckar...



Eftersom det var riktigt fint väder passade vi på att åka ner till Björken som ju ligger alldeles brevid... Jag vill så gärna se tranor i år, men har tyvärr inte sett en enda än!

Hela familjen i skogen:)


Uppe i fågeltornet såg vi ett hundratal gäss, samt en skarv.








Nedanför fågeltornet ligger en gammal båt, som var full med vatten som frusit. Julia ville testa om det gick att gå på isen...vilket det naturligtvis inte gjorde. Hon gick igenom isen i sina gympaskor och blev dyngsur!



Jag är så glad att vi köpt en ny kamera! Jag älskar att fota fina saker i naturen:)


1 kommentar:

  1. Men vad mysigt ni haft och ved får ni ta hur mycket ni vill.Vad fina bilder det blir med nya kameran. kram mamma

    SvaraRadera