söndag 30 oktober 2011

Pyssel söndag!




Så här blev årets pumpa hemma hos oss!!



 Tjejerna var jätteduktiga med pumpan och nu står den på trappen och lyser lite lagom hemskt....

 Julia gjorde pumpan med sin för stunden allra bästa vän Agnes som hon just nu lever och andas ihop med! De är inte ifrån varandra några längre stunder dessa tjejer. Och när de väl är ifrån varandra så ringer eller SMS:ar de tillvarann hela tiden...
Ikväll har de tjejkväll hemma hos Agnes med middag som de skulle laga själva! De har tillochmed handlat den själv!




Själv har jag gjort egentillverkad fågelmat ikväll.
Läste om hur lätt det var att göra själv på en blogg, och fick lust att prova själv...

Och så här gör man:

Här har jag ställt ut vanliga plastmuggar med ett snöre nerstucket i varje.
För att snörena inte ska sjunka ner satte jag en liten pinne som stöd i varge ögla.


Sen smälte jag 1 pkt kokosfett i en kastrull, och hällde i ca 1 liter fågelfrömix...


Och så hälls allt upp i muggarna. Ställ kallt för att stelna några timmar.


När det är klart ser det ut såhär.



Bara att hänga upp i ett träd så blir alla fåglar nöjda & glada:)




(Eftersom mina inte stelnat tillräckligt mycket, lånade jag bilden från en anna blogg)




1 kommentar:

  1. Aha, detta måste jag tipsa min pappa att göra... han matar fåglarna året om och jag brukar säga "snart är fåglarna så feta att de inte kan lyfta" :D

    SvaraRadera