söndag 9 oktober 2011

Shopping...



Idag har hela familjen Lindgren varit i Karlstad på shopping :)

Det var Julia som stog för shopping av kläder idag eftersom hennes garderob krympt ordentligt efter sommaren. Själv hade jag siktet inställt på något helt annat- nämligen en ny kamera!
Jag har länge velat ha en systemkamera och idag slog vi alltså till! 

Det var inte helt enkelt att välja, för fotografering och alla dess termer är jag inte alls hemma i...men jag berättade för säljaren vad jag ville ha kameran till, och vad jag var villig att betala och då föreslog han en Canon, som det dessutom var erbjudande på just nu:)
Så vi valde en ganska enkel modell  där väska, minneskort och alla sladdar ingick.




 










Jag ville såklart testa den med en gång när vi kom hem.
Eftersom det spöregnar ute och är beckmörkt, så fick det bli några inomhusbilder istället...

















 Jag tycker att kvaliten på bilderna blev riktigt bra och jag känner mig nöjd med vårt köp!
Nu ska jag läsa igenom boken som följde med kameran, och se om jag kan lära mig några fotoknep:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar