söndag 6 mars 2011

Vår i luften...

Den här helgen har verkligen bjudit på härligt väder. Även om det är minusgrader i luften så värmer solen skönt.
Nackdelen med solsken när man är hemma och är ledig är att man ser ALLT som man normalt inte ser annars på kvällarna efter jobbet. Tex otvättade fönster och hur dammigt det är överallt...

Så medans Peter åkte till tippen och städade ur bilen igår, så passade jag på att putsa fönster och riva ner gardiner i många av rummen.

Tygaffären hade tyvärr inte passande tyger till alla rum som jag ville byta i, så en del av de gamla gardinerna åkte upp tillbaks.

Men några tyger hittade jag iallafall, och så här blev resultatet:



Före, uppe i hallen...mörka hissgardiner som har gjort sitt.



Och så här blev det efter...enkla släta kappor i ett tyg med fina glada färger.



En liten kudde blev det också:)tyget kommer från Ahlmedals och är köpt på Living i Sunne.



Victors rum före...



Och efter...



Vårt sovrum fick nya panel längder, men de var färdigsydda och behövde bara fållas upp nertill.




Så, nu har ni sett hur jag har det i mina fönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar