fredag 25 mars 2011

Fredag...

Fredag idag, och en alldeles speciell fredag dessutom.

Jag började dagen med att få sova en hel halvtimma längre. Riktigt skönt! Efter det så begav jag mig till min nya arbetsplats för att skriva på KONTRAKTET!

Så nu är det äntligen gjort. Känns otroligt skönt!

Jag och min nya chef tog en promenad på "ägorna" på nya firman och han visade mig på lagret, samt presenterade mig för alla andra som jobbar där. Alla är killar, och de flesta är montörer, svetsare eller något annat som kräver blåkläder.
Min kvinnliga kollega Anna, ska jag få träffa på måndag, då jag ska "gå brevid" en hel dag. Ska bli spännande att se vem hon är...vi ska trots allt spendera en hel del tid tillsammans framöver.

Huset som jag ska jobba i är en mix av kontorslokaler, lager och verkstäder. Kändes galet stort och jag kommer säkert att gå vilse några gånger innan jag hittar ordentligt.

Väl tillbaks på Tentipi kontoret så kom jag på att jag lovat att bjuda på våfflor (ja, det är ju våffeldagen idag). Eftersom tiden var knapp så fick det bli en tur till ICA, och där köpte jag några gigantiska vaniljbullar istället.
Inte lika gott som våfflor med grädde och sylt, men goda var dom!







Nu väntar en helt hysterisk helg för hela vår familj.
Det är hockeycup i ishallen och Victors lag är arrangörer- Vilket betyder att vi som föräldrar får dra ett STORT lass vad gäller alla arbetspass i cafeteria, matservering osv. Peter är med som ledare vilket innebär att han kommer att komma hem som en trasa på kvällarna, för under en cup så går tempot i 150 knyck...

8 lag är anmälda till cupen, och jag vet att många av spelarna har både syskon och föräldrar med sig, så det blir en hel del folk som köper fika, mat, lotter mm.
Själv ska jag jobba i sekretariatet ikväll, och imorgon kväll.
På söndag morgon har Julia stalljour TIDIGT (vilket blir ännu tidigare eftersom klockorna ska ställas fram). Alla hästar ska släppas ut, det ska mockas och utfodras och tunga vattenhinkar ska fyllas på, så det krävs att åtminstonde en förälder är med.
Efter det så är det ett pass i matsalen som gäller för att utfodra hungriga hockey killar. Sen tillbaks till stallet och släppa in alla hästar. Och sen är det helg! I några timmar innan en ny arbetsvecka börjar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar