söndag 6 mars 2011

Lycklig kille...

Idag har Victor spelat cup i Arvika hela dagen.
Eftersom det varit en hektisk vecka på jobbet, och att hela nästa helg blir en jobbarhelg på Vildmarksmässan i Stlm, så bestämde jag MIG för att stanna hemma med Julia och ha en riktig mysdag istället...
Vi har haft det riktigt lugnt och skönt, och det var välbehövligt att bara "vara".

Men lite ledsen är jag att jag inte följde med till Arvika...
Victor hade nämligen gjort mål...
Och det där med mål hat varit en sak som suttit långt inne för hans del... han är jätteduktig på isen, och visst har chanserna funnits där men det har aldrig stämt till 100%...
Men idag hände det! Han spelade forward, och 10 sek in i andra bytet så blev han fri, tog chansen och satte den i krysset!
Efteråt när han åkte till båset, för att göra high five med sina lagkamrater kom tårarna...
En av mammorna på läktaren sa att hon blev alldeles varm inombords av glädje för Victors skull...

Och jag själv blev så glad för hans skull när han kom hem och berättade så stolt att jag faktiskt fällde en tår.
Av glädjen att få se honom så stolt och lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar