torsdag 31 mars 2011

Gråt & tandagnisslan

Vilken morron jag haft!!!

Och det är den här lilla herren som gjorde morgonen allt annat än munter...




För ett tag sen behövde Victor nya gympaskor för inomhusbruk. Han lyckades dessutom övertyga mig om att köpa ett par extra dyra skor eftersom han använder dem ganska flitigt på skolgympan ett par gånger i veckan, samt div innebandy träningar.

So far so good. Jag är inte en snål mamma så jag hostade upp pengarna och alla var nöjda och glada. Tills idag då!

Idag var det handbollsturnering i skolan, och skorna lyste med sin frånvaro.
Som de gjort i ett par veckor...
Jag har bett Victor att han ska leta i varenda skrymsle & vrå som finns på skolan. Även i alla väskor som han kan tänkas ha packat dem i...
Men han har nog trott att de liksom bara ska ploppa fram av sig självt en vacker dag. Så när jag idag sa att han inte får några nya skor förrän han visat att han verkligen VILL leta, och har visat lite ånger för att han varit slarvig så utbröt det STORA kaoset.
Skulle han få spela i ett par gamla skor...och kunde jag kanske inte hjälpa till att leta liiite? Nähä, inte det... Då slänger han sig på sängen och tokgrinar och vägrar gå till skolan.

Efter lite lirkande så kom han upp, torkade tårarna och gick faktiskt till skolan.

Men nu känner jag mig lite kluven...
Ska jag köpa ett par nya skor, eller vara hård och vänta ut att han faktiskt letar ordentligt?

1 kommentar: