onsdag 2 mars 2011

Det kliar i mina fingrar...

Nu har den första fröleveransen för i år kommit...

Jag längtar efter att få börja plantera och driva upp plantorna, men ska försöka hålla mig nån vecka till.

Jag har beställt fröer som ska passa både i vårt växthus, och ute i trdgården.

Till växthuset har det kommit...
Chili "Lemon Drop"
Chili "Jalapeno"
Tomat "Sweet Olive"
Pelargon Turkisk
Kaskadpelargon

Till mina odlingslådor blir det...
Morot "Purple Haze", spännande sort som är lila på utsidan och orange inuti. Smakar som vanlig morot, kanske lite sötare.

Till trädgården blir det bla...
Japansk vallmo
Strandglim
xveronica
Stockros





Lena har också ett finger med i spelet. Alla påsar är inte bara mina..En del av påsarna är hennes...eller så delar vi lika. Nu väntar jag på att hon ska komma hem från Thailand så vi får sätta igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar