måndag 21 mars 2011

Nya tider- Nytt jobb

De sista dagarna har varit nervkittlande, pirriga, nervösa, fyllda av funderande och grubblande. Som alltid vid vägskäl i livet kan det kännas oroligt, men nu tror jag de värsta känslostormarna har lagt sig tillrätta i min mage.

Vad har jag gjort då?

Jo, jag har fått ett nytt jobb!!!!

Ett jobb jag sökte för ett tag sen, och som jag egentligen inte fick... Jag var med på målsnöret, och kom nästa hela vägen fram till det nya jobbet, men någon med lite mer erfarenhet knep platsen...men jag sträckte på mig och var nöjd med att ha varit med såpass långt. Det blev en liten kick för självförtoendet iallafall=)
Man får vara glad för det lilla, liksom...

Så -jag började gräva ner mig ordentligt i min arbetsstol på Tentipi och allt började kännas riktigt bekvämt och trivsamt. Och jag hade bestämt mig för att INTE söka mer jobb, just för att jag tycker det är så nervkittlande att vänta, att gå på intrevjuver, och att inte VETA helt enkelt!

Så just då, när jag tänkte att "här ska jag bli kvar lääänge" så ringer de från målsnöret och talar om att det finns en plats för mig i målfållan...

Det här gav mig en del beslutsångest... Hur skulle jag göra? Vågade jag lämna min Tentipi stol som nästan hade växt fast i golvet och fått rötter...skulle jag kunna lämna mina fina kollegor som jag trivs så bra med?

Efter mycket grubblande och funderande tillsammans med Peter, så kom jag fram till att den här chansen får jag inte igen. Det är faktiskt nästan för bra för att vara sant! Jobb av den här karaktären växer inte på träd här i Sunne. Och ju mer jag tänker på vilken möjlighet jag fått, ju gladare blir jag!

Och nu när väl beslutet är fattat så känns det helt rätt.

Jag gör min sista arbetsdag på Tentipi den 15:e April.

Och den 18:e April checkar jag in som JL Topptekniks nya administratör.

Nu jobbar jag på att göra övergången till min efterförljare så smidig som möjligt, så att alla kunder inte ska märka något glapp när jag försvinner.

Alla varma ord och lyckönskningar jag fått av mina kontakter genom jobbet har jag lust att skriva ut och rama in! De orden kommer jag att bära med mig i hjärtat länge!

1 kommentar:

  1. Du har alla mina lyckönskningar, det vet du... MEN jag kommer ändå att sakna dig massor. LYCKA TILL bästa Maria!!!

    SvaraRadera