lördag 5 december 2009

Så bra!




Nu har jag sett den, Luftslottet som sprängdes, och mitt omdöme är en grymt bra film. Vilket jag helt ärligt inte trodde var möjligt, att alla filmer i en triologi skulle kunna vara lika bra allihopa. Och det är inte ofta som man kan säga det efter att man först läst böckerna. Men i det här fallet stämmer det verkligen!

Jag och Peter satt som fastnaglade i biofåtöljerna i 2½ timma, och vi hade båda handsvett, lite hjärtklappning och tillslut en sorts segerkänsla i magen,när Lisbeth tillslut fick upprättelse och allla äckliga gubbar klämdes åt så ordentligt!
Det vara bara en sak som störde mig i filmen...och det var tjejen som spelade advokat åt Lisbeth. Jag känner så väl igen henne, men kan verkligen inte komma på vart jag sett henne förut...? Någon som vet?

2 kommentarer:

  1. Såg den igår, superbra!!

    SvaraRadera
  2. Synd att det inte finns någon fortsättning bara...jag hade gärna sett mer av det här!

    SvaraRadera