tisdag 8 december 2009

Dagarna rullar på...

Helgen är slut och jag är tillbaka på kontoret igen, efter förra veckans Norrlandsresa. Efter lite manfall i personalstyrkan sitter jag mest på kundtjänst och svarar i telefon och lägger ordrar. Och däremellan springer jag ner på lagret och skickar iväg varor. Det är kul men ovant att sitta på kundtjänst och svara i telefon. Vanligtvis sitter ju proffsiga Madde här och styr upp allt, men eftersom hon har en liten bebis i magen och försvinner från oss om några månader, så är det här bra träning.

Igår kväll var jag och red igen och det var med lite vånda som jag åkte till stallet...jag fick ju så´n träningsvärk efter det förra passet, och då speciellt i benen och ljumskarna. Det kändes stelt och konstigt att röra på sig i flera dagar. Men igår fick jag en lite piggare häst som var något mindre än den jag hade förra gången och det kändes mycket bättre! Jag behövde inte alls driva på lika mycket utan kunde mest koncentera mig på sits och hur jag red. Efteråt stretchade jag ut ordentligt, så idag känns kroppen helt OK!

Julförberedelserna är igång hemma också. Jag har planerat lite vad som ska göras och skrivit ner på lappar. Alltid något...nu gäller det bara att ta sig tid och genomföra det jag planerat också...jag får nog skippa träningen några kvällar och prioritera julfriden istället.

Jag tog några genvägar i år med julklapparna och beställde hela rasket via nätet. Det gick på en timma och jag är så nöjd med att jag får allt leverarat hem till postlådan istället för att trängas i affärerna! Det är bara några småsaker kvar som ska fixas till barnen.


Igår kväll bakade Victor & Julia pepparkakor. Jag fuskade lite och köpte en färdig kryddmix, och tillsatte bara smör, mjöl och lite annat. De stog hela kvällen och kavlade och pysslade. Och så ropade de emellanåt när en plåt var full och skulle in i ugnen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar