onsdag 30 december 2009

-22 grader.

Dagen började inte så bra...jag är ju inte den som är känd för att vara i tid...men idag skämdes jag faktiskt när jag kom till jobbet. En onödig försening helt enkelt. Jag var lat och skulle ta bilen, men den ville inte riktigt starta i kylan. Tror det är batteriet som är urladdat. Den brukar göra så när det är för kallt...så det blev en språngmarch genom Sunne istället. Kom till jobbet 5 min sent, svettig och andfådd...

Så om det är något nyårslöfte jag ska ha så, är det att komma i tid, inte bara till jobbet, utan till allt!

Idag på jobbet har vi varit i Finnfallet och byggt upp ett stort tält precis nedanför skidbacken. Solen lyste och alla träd var alldeles kritvita. Det var fantastiskt fint. Jag var rädd att jag skulle förfrysa mig i kylan, men det gick faktiskt riktigt bra. Jag tackar mitt nya underställ från Woolpower för det. Det värmer riktigt bra! Vi var ute i drygt två timmar och det enda jag frös om var mina händer & fötter mot slutet.

Nu ska jag avsluta några påbörjade saker på jobbet, och sen väntar hela 7 dagars ledighet!
Det ska bli skönt!

1 kommentar:

  1. Vad härligt att du också får lite ledigt. Det har varit jätteskönt att vara ledig några extra dagar nu, väl behövligt. Samla nya krafter inför nya året 2010. Ibland behöver man bryta ekorrhjulet för lite extra friluftsliv eller vad man nu väljer att pyssla med :-) Ha ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!! Hoppas vi ses snart!

    SvaraRadera