onsdag 2 december 2009

Onsdag i Nordmaling

Ännu en dag i friska luften tillända!

Idag var vi i Nordmaling, och efter lite strul med vår tilldelade plats, utanför kommunhuset, som vi inte alls var nöjda med så hamnade vi återigen utanför en Ica butik...
Så nu vet jag precis hur och när det Svenska folket i Norr handlar. Man hinner observera en hel del under en dag på en parkering.
Idag slog vi på stort och satte upp hela 4 st tält. Det var gott om plats och jag tror att det gjorde att vi syndes lite bättre.




Vi har haft lite problem med tält som fortfarande var blöta efter måndagen, och gjorde ett tappert försök att torka dem idag. Men det ville sig inte riktigt, de vill inte torka längst ner och löv och annat lort sitter fast som berget. Dukarna blir dessutom väldigt stela när de är fuktiga och frysta...
Nu blir det mycket tältsnack här...jag vet!

När det blev mörkt, vilket var ungefär vid halv tre tände vi lyktor och marchaller.


Och så här fin var fullmånen på eftermiddagen.



Här kikar Lena fram ur vårt varma tält.

Efter gårdagen då jag frös otroligt mycket, klädde jag mig ordentligt idag. Tre lager på benen och hela 5 lager på överkroppen. På fötterna hade jag tjocka ullstrumpor och utanpå det raggsockar. Och så en tjock och go mössa på toppen. Så idag har jag INTE frusit! Så skönt!



Imorgon är sista dagen på den här turnen, och det ska bli skönt att få resa hem igen, med många nya intryck och fina platser att komma ihåg.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar