onsdag 16 december 2009

Bacillskräck...

Men oj vad denna magsjuka satt fart överallt. Inte bara här i Sunne, utan överallt från Sveriges alla delar hörs rapporter från folk som ligger däckade. I varenda blogg jag läser så är det någon som rappoterar om kräksjuka barn.
Det här är för mig ett stort dilemma....Så fort jag hör att någon är dålig så drar jag öronen åt mig. Jag blir supernojjig och talar om för barnen att de MÅSTE tvätta händerna innan maten ALLTID!! och helst innan de så mycket som petar sig i ögat eller så också.
Jag själv har svårt att ens skala en Clementin utan att tvätta händerna först.
Jag ser allt jag tar i som potentiella smitto härdar.
Så om vi nu bara klarar oss fram till Julafton så tror jag att vi ska låsa in oss och vara sjukt osociala under jullovet... Så att vi kan vara lediga och mysa på utan att behöva hänga över toan...

2 kommentarer:

  1. Oj då, är det magsjukor på gång... jag är helt imun mot sånt, tror jag (peppar peppar). Har inte varit magsjuk sen början av 90-talet... om jag inte helt förträngt det :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, är du immun mot magsjuka så vill jag verkligen säga GRATTIS!
    För det är inte jag!
    Jag vet att om barnen får det, så kommer det till mig också, som ett brev på posten ...och det spelar ingen roll hur noga jag än är med hand hygienen.

    SvaraRadera